PROPOZYCJE ZAJĘĆ W ROKU SZKOLNYM 2024/2025:
PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM:
Tytuł formy: Warsztaty logopedyczne dla dzieci i rodziców.
Odbiorca formy: dzieci w wieku przedszkolnym
Imię i nazwisko realizatora: Renata Piszczek, Agnieszka Kastner
Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 1-godzinne
Tematyka formy: Celem warsztatów jest zachęcenie rodziców do systematycznych ćwiczeń
logopedycznych przez zabawę w ramach profilaktyki logopedycznej oraz integracja
rodziców przez aktywne działanie.
Warunki realizacji: na terenie przedszkola
Tytuł formy: W świecie emocji
Odbiorca formy: 5-6 latki
Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik-Sypek
Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 3x45min.
Tematyka formy: Część 1 – Rozpoznawanie i nazywanie emocji, Część 2 – Nieprzyjemne emocje, Część 3 – Jak zachować spokój? Spotkania mają na celu pomóc dzieciom nauczyć się rozpoznawać, wyrażać i regulować emocje, których doświadczają.
Warunki realizacji: na terenie przedszkola
Tytuł formy: Zajęcia kynoterapeutyczne (dogoterapeutyczne)
Odbiorca formy: dzieci w wieku przedszkolnym
Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik – Sypek
Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 1-godzinne
Tematyka formy: Zajęcia dedykowane dla dzieci z obniżonym nastrojem, obniżoną samooceną, dla dzieci nieśmiałych. Mają na celu zwiększenie poczucia własnej wartości, zmniejszenie stresu, napięcia i lęku, rozwijają empatię oraz uczą właściwych postaw w stosunku do zwierząt.
Kynoterapia to metoda wzmacniająca efektywność rozwoju osobowości, edukacji i rehabilitacji, w której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies.
Warunki realizacji: na terenie poradni
Tematyka formy: Zajęcia rozwojowe polegają na wspieraniu samodzielności i kreatywności.
Zajęcia dedykowane są:-dla dzieci. Artterapia jest formą pracy terapeutycznej, która łączy w sztukę proces twórczy z psychoterapią.
Warunki realizacji: na terenie poradni
PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ I PONADPODSTAWOWEJ:
Tytuł formy: Zajęcia kynoterapeutyczne (dogoterapeutyczne)
Odbiorca formy: uczniowie klas I-III
Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik – Sypek
Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 1-godzinne
Tematyka formy: Zajęcia dedykowane dla dzieci z obniżonym nastrojem, obniżoną samooceną, dla dzieci nieśmiałych. Mają na celu zwiększenie poczucia własnej wartości, zmniejszenie stresu, napięcia i lęku, rozwijają empatię oraz uczą właściwych postaw w stosunku do zwierząt.
Kynoterapia to metoda wzmacniająca efektywność rozwoju osobowości, edukacji i rehabilitacji, w której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies.
Warunki realizacji: na terenie poradni
Tytuł formy: Jestem asertywny, ale nie agresywny.
Odbiorca formy: VI - VIII
Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik – Sypek
Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 1-godzinne
Tematyka formy: warsztat ma na celu wyposażyć uczniów w podstawowe umiejętności komunikacyjne, które pomagają lepiej zadbać o siebie i poradzić sobie z presją rówieśników, wymagających dorosłych ale również ich własnych ambicji.
Warunki realizacji: na terenie szkół
Tytuł formy: „Jak być dobrym zespołem klasowym”
Odbiorca formy: uczniowie klas I- III szkół podstawowych
Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela
Czas realizacji : 2x 45 minut
Tematyka formy: Zajęcia warsztatowe mające na celu integrowanie grupy, budowanie więzi między rówieśnikami. Uczniowie poprzez proponowane ćwiczenia uczą się współpracy w grupie rówieśniczej.
Warunki realizacji: cały zespół klasowy, na terenie szkoły, potrzebne będą: przybory do pisania, arkusze papieru
Tytuł formy: Czy dzieci lubią być bite?
Odbiorca formy: uczniowie klas II-III szkół podstawowych
Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela, Ludmiła Kostecka
Czas realizacji: 2x45 minut
Tematyka formy: Przedstawienie i wyjaśnienie uczniom zagadnień związanych z przemocą w rodzinie, jej wpływie na rozwój psychiczny dziecka. Zajęcia wskazują także na aspekty prawne dotyczące przemocy w rodzinie (niebieska linia, niebieska karta).
Warunki realizacji: cały zespół klasowy, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć :przybory do pisania, arkusze papieru
Tytuł formy: „Nie dotykaj mnie, gdy nie mam na to ochoty.”
Odbiorca formy: uczniowie klas II-III szkół podstawowych
Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela, Ludmiła Kostecka
Czas realizacji: 2x45 minut
Tematyka formy: Przedstawienie i wyjaśnienie uczniom informacji o prawie do prywatności, poszanowaniu własnej godności i osoby. Podczas zajęć uczestnicy nabywają także umiejętności wyznaczania granic intymności i właściwego manifestowania praw własnej prywatności.
Warunki realizacji: cały zespół klasowy, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć: przybory do pisania, arkusze papieru
Tytuł formy: EMOCJE- kolory naszego życia (TUS)
Odbiorca formy: uczniowie klas IV-VII szkół podstawowych oraz uczniowie klas I-II szkół ponadpodstawowych
Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela, Agnieszka Kastner
Czas realizacji: 2x45 minut
Tematyka formy: Jak radzić sobie z emocjami- mini wykład; uczniowie poznają sposoby radzenia sobie z emocjami; zwrócenie uwagi na emocje innych; regulacja emocji; refleksja nad tematem i nad sobą
Warunki realizacji: grupa uczniów 15-20 osobowa, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć: przybory do pisania (ołówki, długopisy, flamastry), arkusze papieru, duże kartki papieru, tablica, klej,
Tytuł formy: KOMUNIKACJA - o sztuce rozmawiania i słuchania (TUS)
Odbiorca formy: uczniowie klas IV-VII szkół podstawowych oraz uczniowie klas I-II szkół ponadpodstawowych
Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela, Agnieszka Kastner
Czas realizacji: 2x45 minut
Tematyka formy: Zapoznanie uczestników z elementami komunikacji interpersonalnej; Nauka komunikacji w praktyce; Mini wykład na temat komunikacji werbalnej i niewerbalnej; Rozpoznawanie trudności w podejmowaniu komunikatów oraz ważności obu dróg komunikacji.
Warunki realizacji: grupa uczniów 15-20 osobowa, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć: przybory do pisania, arkusze papieru, kartka papieru A3 lub większa
Tytuł formy: STRES- jak oswoić dziki zwierz, zwany stres? (TUS)
Odbiorca formy: uczniowie klas IV-VII szkół podstawowych oraz uczniowie klas I-II szkół ponadpodstawowych
Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela , Agnieszka Kastner
Czas realizacji: 2x45 minut
Tematyka formy: Zapoznanie z pojęciem stresu; Co to jest stres mobilizujący i dystres; Zobrazowanie własnego stresu; Zwrócenie uwagi na ważną rolę ciała w odczuwaniu stresu; Poznanie sposobów radzenia sobie ze stresem
Warunki realizacji: grupa uczniów 15-20 osobowa, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć: przybory do pisania, arkusze papieru, wydrukowane skrypty
PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI, RODZICÓW, PEDAGOGÓW:
PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA RODZICÓW DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM:
Tytuł formy: Rozwój mowy dziecka 6-7 letniego w świetle gotowości szkolnej
Odbiorca formy: rodzice dzieci 6 -7 letnich
Imię i nazwisko realizatora: Renata Piszczek, Agnieszka Kastner
Czas realizacji: spotkanie 1-godzinne
Tematyka formy: Celem spotkania jest omówienie rozwoju mowy dzieci 6 i 7-letnich. Rodzice zostaną zapoznani w jaki sposób mogą wspierać rozwój mowy swojego dziecka.
Warunki realizacji: na terenie placówek
Tytuł formy: Szybka adaptacja – jak wspierać dziecko przed rozpoczęciem edukacji przedszkolnej
Odbiorca formy: rodzice, których dzieci rozpoczynają edukację przedszkolną
Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik-Sypek
Czas realizacji: spotkanie 1-godzinne
Tematyka formy: Celem spotkania jest omówienie form wsparcia dziecka, które dopiero rozpocznie edukacje przedszkolną. Rodzice zostaną poinformowanie w jaki sposób mogą wspierać swoje dziecko w procesie adaptacji przedszkolnej.
Warunki realizacji: na terenie placówek
PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI I RODZICÓW:
Tytuł formy: prelekcja pt. „Problem alkoholowy w rodzinie”
Odbiorca formy: rodzice / nauczyciele
Imię i nazwisko realizatora: Marcin Gonsievski
Czas realizacji: 1 godzina lekcyjna (45 minut)
Tematyka formy: przedstawienie charakterystyki rodziny z problemem alkoholowym, sposobu jej funkcjonowania – fazy przystosowania do problemy alkoholowego, a także funkcjonowania poszczególnych członków rodziny, zwłaszcza dzieci (doświadczane emocje, przyjmowane role). Omówienie rodzinnych uwarunkowań problemu współuzależnienia, a także krótka charakterystyka dorosłych dzieci alkoholików (DDA).
Warunki realizacji: realizacja na terenie placówki/szkoły i zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami. Optymalna forma – prezentacja multimedialna (wskazane jest umożliwienie skorzystania z komputera i projektora), minimalne warunki – sala z możliwością przeprowadzenia zajęć w postaci wykładu. Zdalna forma - ewentualnie po wcześniejszej konsultacji z prowadzącym w zakresie ilości osób i możliwości technicznych oraz ram czasowych.
Tytuł formy: prelekcja pt. „Młodzież a uzależnienie od Internetu”
Odbiorca formy: rodzice / nauczyciele
Imię i nazwisko realizatora: Marcin Gonsievski
Czas realizacji: 1 godzina lekcyjna (45 minut)
Tematyka formy: Uwarunkowania i skutki uzależnienia od Internetu. Diagnoza uzależnienia od Internetu. Fazy uzależnienia od Internetu. Leczenie i profilaktyka uzależnienia od Internetu.
Warunki realizacji: realizacja na terenie placówki/szkoły i zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami. Optymalna forma – prezentacja multimedialna (wskazane jest umożliwienie skorzystania z komputera i projektora), minimalne warunki – sala z możliwością przeprowadzenia zajęć w postaci wykładu. Zdalna forma - ewentualnie po wcześniejszej konsultacji z prowadzącym w zakresie ilości osób i możliwości technicznych oraz ram czasowych.