PROPOZYCJE ZAJĘĆ W ROKU SZKOLNYM 2023/2024:
PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM:
Tytuł formy: Warsztaty logopedyczne dla dzieci i rodziców.
Odbiorca formy: dzieci w wieku przedszkolnym
Imię i nazwisko realizatora: Renata Piszczek, Agnieszka Kastner
Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 1-godzinne
Tematyka formy: Celem warsztatów jest zachęcenie rodziców do systematycznych ćwiczeń
logopedycznych przez zabawę w ramach profilaktyki logopedycznej oraz integracja
rodziców przez aktywne działanie.
Warunki realizacji: na terenie przedszkola
PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ:
Tytuł formy: Jak być dobrym zespołem klasowym.
Odbiorca: uczniowie klas II szkół podstawowych
Forma: zajęcia warsztatowe 2 lub 3 godzinne
Miejsce zajęć: na terenie szkół
Prowadzący: Ludmiła Kostecka, Jolanta Giczela
Charakterystyka zajęć: Zajęcia edukacyjno – warsztatowe mają na celu integrowanie grupy, budowanie więzi między rówieśnikami. Uczniowie poprzez proponowane ćwiczenia uczą się współpracy w grupie rówieśniczej.
Tytuł formy: Czy dzieci lubią być bite?
Odbiorca: uczniowie szkół podstawowych
Forma: zajęcia warsztatowe 2- lub 3-godzinne
Miejsce zajęć: na terenie szkół
Prowadzący: Ludmiła Kostecka, Jolanta Giczela
Charakterystyka zajęć: Warsztaty polegają na wyjaśnieniu uczniom
zagadnień związanych z przemocą w rodzinie, jej wpływie na rozwój
psychiczny dziecka. Zajęcia wskazują także na aspekty prawne dotyczące
przemocy w rodzinie (niebieska linia, niebieska karta).
Nie dotykaj mnie, gdy nie mam na to ochoty.
Odbiorca: uczniowie szkół podstawowych
Forma: zajęcia warsztatowe 2- lub 3-godzinne
Miejsce zajęć: na terenie szkół
Prowadzący: Ludmiła Kostecka, Jolanta Giczela
Charakterystyka zajęć: Zajęcia warsztatowe zawierają informacje o prawie
do prywatności, poszanowaniu własnej godności i osoby. Warsztaty uczą
także umiejętności wyznaczania granic intymności i właściwego
manifestowania praw własnej prywatności.
Tytuł formy: Budowanie empatii w grupie klasowej.
Odbiorca : uczniowie klas I- IV szkół podstawowych
Forma: zajęcia warsztatowe 2 godzinne
Miejsce zajęć : na terenie szkół
Prowadzący : Ludmiła Kostecka, Jolanta Giczela
Charakterystyka zajęć : Warsztaty uczą budowania wzajemnego zaufania, zachęty i wsparcia, otwartości w dzieleniu się opiniami., odczuciami i wartościami.
PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA RODZICÓW, PEDAGOGÓW
I NAUCZYCIELI:
Tytuł formy: Rozwój mowy dziecka 6-7 letniego w świetle gotowości szkolnej
Odbiorca formy: rodzice dzieci 6 -7 letnich
Imię i nazwisko realizatora: Renata Piszczek, Agnieszka Kastner
Czas realizacji: spotkanie 1-godzinne
Tematyka formy: Celem spotkania jest omówienie rozwoju mowy dzieci 6 i 7-letnich. Rodzice zostaną zapoznani w jaki sposób mogą wspierać rozwój mowy swojego dziecka.
Warunki realizacji: na terenie placówek
Tytuł formy: prelekcja pt. „Problem alkoholowy w rodzinie”
Odbiorca formy: rodzice / nauczyciele
Imię i nazwisko realizatora: Marcin Gonsievski
Czas realizacji: 1 godzina lekcyjna (45 minut)
Tematyka formy: przedstawienie charakterystyki rodziny z problemem alkoholowym, sposobu jej funkcjonowania – fazy przystosowania do problemy alkoholowego, a także funkcjonowania poszczególnych członków rodziny, zwłaszcza dzieci (doświadczane emocje, przyjmowane role). Omówienie rodzinnych uwarunkowań problemu współuzależnienia, a także krótka charakterystyka dorosłych dzieci alkoholików (DDA).
Warunki realizacji: realizacja na terenie placówki/szkoły i zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami. Optymalna forma – prezentacja multimedialna (wskazane jest umożliwienie skorzystania z komputera i projektora), minimalne warunki – sala z możliwością przeprowadzenia zajęć w postaci wykładu. Zdalna forma - ewentualnie po wcześniejszej konsultacji z prowadzącym w zakresie ilości osób i możliwości technicznych oraz ram czasowych.
Tytuł formy: prelekcja pt. „Młodzież a uzależnienie od Internetu”
Odbiorca formy: rodzice / nauczyciele
Imię i nazwisko realizatora: Marcin Gonsievski
Czas realizacji: 1 godzina lekcyjna (45 minut)
Tematyka formy: Uwarunkowania i skutki uzależnienia od Internetu. Diagnoza uzależnienia od Internetu. Fazy uzależnienia od Internetu. Leczenie i profilaktyka uzależnienia od Internetu.
Warunki realizacji: realizacja na terenie placówki/szkoły i zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami. Optymalna forma – prezentacja multimedialna (wskazane jest umożliwienie skorzystania z komputera i projektora), minimalne warunki – sala z możliwością przeprowadzenia zajęć w postaci wykładu. Zdalna forma - ewentualnie po wcześniejszej konsultacji z prowadzącym w zakresie ilości osób i możliwości technicznych oraz ram czasowych.