PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA UCZNIÓW
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
2020/2021
Tytuł formy: Jak się skutecznie uczyć?
Odbiorca formy: uczniowie klas III-VI
Imię i nazwisko realizatora: Sara Kleina
Czas realizacji: 45 minut
Tematyka formy: Celem zajęć jest poznanie strategii skutecznego uczenia się i metod zapamiętywania informacji.
Warunki realizacji: Zajęcia realizowane w sali lekcyjnej z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.
Tytuł formy: Warsztaty rozwijające wśród uczniów umiejętność współpracy
Odbiorca formy: uczniowie klas IV- VIII
Imię i nazwisko realizatora: Aleksandra Sell
Czas realizacji: 45 minut
Tematyka formy: współpraca, integracja grupy
Warunki realizacji: spotkanie na terenie szkoły
Tytuł formy: Metody radzenia sobie ze stresem.
Odbiorca formy: uczniowie klas O- III (1 zespół klasowy- do 25 osób)
Imię i nazwisko realizatora: Klaudia Cysarz, Marcelina Słota
Czas realizacji: 1h lekcyjna
Tematyka formy: Celem zajęć jest rozpoznawanie oznak stresu oraz rozwijanie umiejętności radzenia sobie z napięciem pojawiającym się w trudnych sytuacjach.
Warunki realizacji: Zajęcia realizowane w sali lekcyjnej w formie warsztatowej. Wymagany strój sportowy oraz karimata/koc, radio.
Tytuł formy: Jak się uczyć żeby się nauczyć?
Odbiorca formy: uczniowie klas I-IV (1 zespół klasowy- do 25 osób)
Imię i nazwisko realizatora: Klaudia Cysarz, Emilia Ciemięga
Czas realizacji: 1h lekcyjna
Tematyka formy: Celem zajęć jest wypracowanie umiejętności szybszego i bardziej efektywnego przyswajania wiedzy u uczniów.
Warunki realizacji: Zajęcia realizowane w sali lekcyjnej w formie warsztatowej. Wymagany sprzęt: laptop, projektor multimedialny, głośniki, arkusze papieru.
Tytuł formy: Zamiast Hejtu
Odbiorca formy: młodzież w wieku 12-16
Imię i nazwisko realizatora: Marcelina Słota, Cysarz Klaudia
Czas realizacji: 45 minut
Tematyka formy: Celem zajęć jest m.in. poszerzenie świadomości wokół zjawiska hejtowania, zaprezentowanie sposobów reagowania na tego typu treści, poszukiwanie alternatywnych sposobów wyrażania swojej opinii.
Warunki realizacji: grupa 12-20 osób, wykład, burza mózgów, prezentacja, dyskusja. Zajęcia łączą elementy wykładu oraz dyskusji . Potrzebny projektor, głośniki, arkusze papieru,
Tytuł formy: Stop Cyberprzemocy
Odbiorca formy: młodzież w wieku 12-16
Imię i nazwisko realizatora: Marcelina Słota, Cysarz Klaudia
Czas realizacji: 45 minut
Tematyka formy: zajęcia mające na celu podniesienie wiedzy uczniów, dostarczenie informacji: jakie formy może przyjmować cyberprzemoc, jakie emocje może rodzić cyberprzemoc u jej ofiar, jakie może nieść dla nich konsekwencje, jakie są możliwe konsekwencje przemocy w sieci dla sprawców tego typu działań, jak powinna zachować się ofiara cyberprzemocy i gdzie może szukać pomocy, jak powinni zachować się świadkowie cyberprzemocy, jak zachowywać się, by zmniejszyć ryzyko bycia ofiarą cyberprzemocy.
Warunki realizacji: grupa 12-20 osób, wykład, burza mózgów, prezentacja, dyskusja. Zajęcia łączą elementy wykładu oraz dyskusji . Potrzebny projektor, głośniki, arkusze papieru,
Tytuł formy: W sieci
Odbiorca formy: młodzież w wieku 12-15
Imię i nazwisko realizatora: Marcelina Słota Cysarz Klaudia
Czas realizacji: 45 minut
Tematyka formy: Podstawowym celem zajęć jest uwrażliwienie odbiorców na zjawiska cyberprzemocy i uwodzenia w sieci oraz promocja pozytywnych zastosowań Internetu.
Odbiorca formy: młodzież w wieku 12-15
Imię i nazwisko realizatora: Marcelina Słota Cysarz Klaudia
Czas realizacji: 45 minut
Warunki realizacji: grupa 12-20 osób, wykład, burza mózgów, prezentacja, dyskusja. Zajęcia łączą elementy wykładu oraz dyskusji . Potrzebny projektor, głośniki, arkusze papieru,
Tytuł formy: Dzień z Życia
Odbiorca formy: młodzież w wieku 12-14
Imię i nazwisko realizatora: Marcelina Słota Cysarz Klaudia
Czas realizacji: 45 minut
Warunki realizacji: grupa 12-20 osób, wykład, burza mózgów, prezentacja, dyskusja. Zajęcia łączą elementy wykładu oraz dyskusji . Potrzebny projektor, głośniki, arkusze papieru
Tematyka formy: Poszerzenie wiedzy uczniów na temat zagrożeń płynących z nadużywania internetu i komputera
Odbiorca formy: młodzież w wieku 12-14
Imię i nazwisko realizatora: Marcelina Słota Cysarz Klaudia
Czas realizacji: 45 minut
Warunki realizacji: grupa 12-20 osób, wykład, burza mózgów, prezentacja, dyskusja. Zajęcia łączą elementy wykładu oraz dyskusji . Potrzebny projektor, głośniki, arkusze papieru,
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W PILE
RODZICE I NAUCZYCIELE
Tytuł formy: Razem do szkoły
Odbiorca formy: Rodzice dzieci sześcioletnich
Imię i nazwisko realizatora: Kamila Pytlarz – Kaczmarek; Emilia Marinow
Czas realizacji: 60 minut
Tematyka formy: Razem do szkoły – czyli o gotowości dzieci do nauki w szkole, przedstawienie sfer, których prawidłowe ukształtowanie jest istotne do podjęcia nauki w szkole.
Warunki realizacji: sala lekcyjna z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.
Tytuł formy: Nauka przez zabawę
Odbiorca formy: Rodzice dzieci 4 – 5 – 6 letnich
Imię i nazwisko realizatora: Kamila Pytlarz – Kaczmarek; Emilia Marinow
Czas realizacji: 60 minut
Tematyka formy: Wspólnie odkryjemy różne sposoby zabaw, pląsów i ćwiczeń które są atrakcyjne dla dziecka, ale co najważniejsze wspierają rozwój funkcji percepcyjno-motorycznych oraz koncentrację uwagi. Bo działanie, poznawanie i przeżywanie jest krokiem do osiągnięcia sukcesu.
Warunki realizacji: sala lekcyjna z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.
Tytuł formy: Emocje dziecka
Odbiorca formy: rodzice małych dzieci
Imię i nazwisko realizatora: Emilia Ciemięga, Kamila Pytlarz-Kaczmarek
Czas realizacji: 1h 30 min.
Tematyka formy: podniesienie wiedzy uczestników na temat emocji i uczuć dzieci, nauczenie ich dostrzegania i rozumienia.
Tytuł formy: Trudności wieku dojrzewania
Odbiorca formy: Rodzice uczniów klas VI-VIII
Imię i nazwisko realizatorów: Sara Kleina
Tematyka formy: Celem zajęć jest zapoznanie z naturą okresu dojrzewania, pojawiającymi się w tym okresie trudnościami i nabycie wiedzy dotyczącej tego jak powinno się towarzyszyć nastolatkowi w okresie adolescencji.
Warunki realizacji: Zajęcia realizowane w sali lekcyjnej z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.
Tytuł formy: Czy moje dziecko jest gotowe do szkoły?
Odbiorca formy: Rodzice dzieci przedszkolnych
Imię i nazwisko realizatora: Agnieszka Pietraszak
Czas realizacji: 1 h
Tematyka formy: Zaopatrzenie rodziców w pomocne narzędzie w celu pogłębienia wiedzy z zakresu przebiegu rozwoju wszystkich aspektów gotowości szkolnej dziecka
Warunki realizacji: Spotkanie na terenie przedszkola z rodzicami dzieci 6-letnich, które w roku szkolnym 2021/2022 rozpoczną naukę w szkole. Liczba osób – do 30. Wykład i dyskusja.
Tytuł formy: Zanim dziecko zacznie czytać i pisać?
Odbiorca formy: Rodzice dzieci przedszkolnych
Imię i nazwisko realizatora: Agnieszka Pietraszak
Czas realizacji: 1 h
Tematyka formy: Przekazanie rodzicom informacji w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych odpowiedzialnych za powodzenie w nauce czytania i pisania
Warunki realizacji: Spotkanie na terenie przedszkola z rodzicami dzieci 5-letnich. Liczba osób – do 30. Wykład i dyskusja.
Tytuł formy: Praca z uczniem słabowidzącym
Odbiorca formy: nauczyciele szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych
Imię i nazwisko realizatora: Agnieszka Pietraszak
Czas realizacji: 1 – 2 h
Tematyka formy: Formy pomocy uczniowi słabowidzącemu, sposoby dostosowania metod pracy do potrzeb edukacyjnych ucznia słabowidzącego
Warunki realizacji: Spotkanie na terenie szkoły lub poradni (do uzgodnienia) z nauczycielami uczącymi ucznia słabowidzącego. Liczba osób – do 20. Wykład i dyskusja.
Tytuł formy: Jak pomóc dziecku rozwinąć jego potencjał?
Odbiorca formy: Rodzice uczniów szkoły podstawowej
Imię i nazwisko realizatora: Aleksandra Sell
Czas realizacji: listopad 2020- maj 2021
Tematyka formy: motywacja wewnętrzna, zasoby dziecka, poczucie własnej wartości
Warunki realizacji: spotkanie na terenie szkoły
Tytuł formy: Nie lubię poniedziałku
Odbiorca formy: Nauczyciele
Imię i nazwisko realizatora: Alina Drozdowicz
Czas realizacji: 3 godz. lub 2 spotkania 2 godzinne
Tematyka formy: przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
Warunki realizacji: praca grupach 10-14 osób, wyłącznie dobrowolne zgłoszenie
Tytuł formy: Praca z uczniem ze słabowidzeniem oraz niewidomym
Odbiorca formy: nauczyciele uczniów z problemami wzrokowymi
Imię i nazwisko realizatora: Alina Drozdowicz
Czas realizacji: 3 godz.
Tematyka formy: specyfika rozwoju dzieci i młodzieży z problemami wzrokowymi. Wskazania do pracy z tą grupą uczniów.
Warunki realizacji: praca z zainteresowanymi nauczycielami
Tytuł formy: moje dziecko ma poważne problemy wzrokowe
Odbiorca formy: rodzice dzieci i młodzieży ze słabowidzeniem oraz niewidomych
Imię i nazwisko realizatora: Alina Drozdowicz
Czas realizacji: 3 godz.
Tematyka formy: Specyfika rozwoju oraz potrzeb dzieci i młodzieży z problemami wzrokowymi.
Warunki realizacji: spotkanie w grupie zainteresowanych rodziców
Tytuł formy: Przeciwdziałanie zachowaniom suicydalnym uczniów.
Odbiorca formy: Nauczyciele
Imię i nazwisko realizatora: Alina Drozdowicz
Czas realizacji: 3 godz.
Tematyka formy: Jak przeciwdziałać zachowaniom suicydalnym dzieci i młodzieży.
Warunki realizacji: praca w grupach 10-14 osobowych dla zainteresowanych nauczycieli.
Tytuł formy: Jak nauczyć dziecko efektywnego uczenia się?
Odbiorca formy: Rodzice uczniów klas I-II lub III-IV
Imię i nazwisko realizatorów: Klaudia Cysarz, Emilia Ciemięga
Tematyka formy: Celem zajęć jest nabycie wiedzy i rozwój umiejętności w zakresie stosowania podstawowych zasad i metod skutecznego uczenia się u swojego dziecka.
Warunki realizacji: Zajęcia realizowane w sali lekcyjnej z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.
Tytuł formy: Stymulowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.
Odbiorca formy: Rodzice dzieci w wieku 3-6 lat.
Imię i nazwisko realizatorów: Klaudia Cysarz, Emilia Ciemięga
Tematyka formy: Celem zajęć jest przedstawienie rodzicom sposobów w jaki mogą stymulować rozwój swoich dzieci w formie zabawy.
Warunki realizacji: Zajęcia realizowane w sali lekcyjnej z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.
Tytuł formy: Uczeń z opinią. Dostosowanie wymagań, metod i form pracy.
Odbiorca formy: Nauczyciele
Imię i nazwisko realizatorów: Klaudia Cysarz, Emilia Ciemięga
Tematyka formy: Celem warsztatu jest przekazanie nauczycielom wiedzy na temat planowania pracy z uczniem wymagającym dostosowania wymagań edukacyjnych.
Warunki realizacji: Zajęcia w formie warsztatowej. Wymagany sprzęt: komputer, projektor multimedialny, głośniki, arkusze papieru,. flamastry. Maksymalnie 15osób.
Tytuł formy: Profilaktyka uzależnień od substancji psychoaktywnych wśród młodzieży.
Odbiorca formy: Rodzice
Imię i nazwisko realizatora: Hanna Turulczyk - psycholog
Czas realizacji: styczeń – luty 2021
Warunki realizacji: sala konferencyjna, rzutnik, laptop, weryfikacja uczestników, max. 10 osób