PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA 2024/2025
Zajęcia realizowane są od października do maja po uprzednim złożeniu pisemnego wniosku.
Tytuł formy:” Wyprawy do Krainy Uczuć”
Odbiorca formy: dzieci przedszkolne w wieku 5-7 lat.
Imię i nazwisko realizatora: Czesława Mierzyńska
Czas realizacji: listopad-maj
Tematyka formy: Grupowe zajęcia psychoedukacyjne mające na celu wzbogacanie wiedzy dzieci dotyczącej rozpoznawania i rozumienia uczuć u siebie i u innych. Jednocześnie będą mogły one poznać sposoby radzenia sobie z napięciem emocjonalnym, które pojawia się w momencie przeżywania „ trudnych uczuć”.
Warunki realizacji: sala gimnastyczna na terenie przedszkola, 2 spotkania ok. 45 minut.
Tytuł formy: „Wyprawy do Krainy Wyobraźni”
Odbiorca formy: grupa przedszkolna 6-7 latków
Imię i nazwisko realizatora: Czesława Mierzyńska
Czas realizacji: listopad - maj
Tematyka formy: grupowe zajęcia psychoedukacyjne wykorzystujące formę zabawy dramowej, mające na celu rozwijanie wyobraźni, twórczego myślenia, skupiania uwagi, pamięci, wiedzy o świecie i orientacji przestrzennej. Jednocześnie w ich trakcie dzieci nabywają doświadczeń w wypowiadaniu się i słuchaniu innych, uczą się wspólnego podejmowania decyzji i wzbogacają swój repertuar zabaw, które nie mają charakteru agresywno-rywalizującego.
PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA UCZNIÓW
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA 2024/2025
Tytuł formy: Stres oraz zaburzenia depresyjne wśród młodzieży.
Adresat: wszyscy uczniowie od klasy VII
Termin: od października do maja
Prowadzący: Armuszewska Dominika – psycholodzy ZPPP w Pile
Cele warsztatu: podstawy o stresie, sposoby radzenia sobie ze stresem, podstawowe informacje o przyczynach depresji, wzmocnienie poczucia własnej wartości, rozpoznawanie objawów depresji, wsparcie osoby z depresją.
Warunki realizacji: grupa 12 osób /klasa.
Potrzebne pomoce: sprzęt projekcyjny, kartki i długopisy, tablice, pozostały sprzęt szkolny.
Metody: burza mózgów, pogadanka połączona, rundka.
Tytuł formy: Relacje i komunikacja w grupie
Adresat: klasy IV-V
Imię i nazwisko realizatora: Marcelina Słota - pedagog, Kamila Pytlarz-Kaczmarek
Czas realizacji: 45 minut
Tematyka formy: Celem zajęć jest m.in. poszerzenie świadomości na temat komunikacji i relacji
Warunki realizacji: grupa 12 osób /klasa, wykład, burza mózgów, dyskusja.
Tytuł formy:„Warto rozmawiać” – sztuka skutecznej komunikacji w grupie.
Adresaci: Wszyscy uczniowie od IV klasy.
Prowadzący: Emilia Ciemięga – pedagog ZPPP w Pile.
Cel zajęć: Ćwiczenie umiejętności komunikowania się w grupie i nabywanie tej zdolności. Rozwijanie podstawowych umiejętności interpersonalnych.
Tytuł formy:„ „Uśmiechnij się” – sztuka pozytywnego myślenia i jego roli w życiu.
Adresaci: Wszyscy uczniowie od IV klasy.
Prowadzący: Emilia Ciemięga – pedagog ZPPP w Pile.
Cel zajęć:Wzmacnianie poczucia własnej wartości u uczniów. Kształtowanie umiejętności rozróżniania myślenia pozytywnego i negatywnego.
Tytuł formy:Trening nabywania pewności siebie.T
Adresaci: Uczniowie od klasy VII.
Prowadzący: Aleksandra Sell.
Cel zajęć: Nabycie wiedzy na temat samooceny i poczucia własnej wartości. Edukacja na temat budowania samooceny na zdrowym poziomie z samoakceptacją.
Tytuł formy:„Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego” – warsztat o budowaniu relacji.
Adresaci: Uczniowie klas IV-VI.
Prowadzący: Aleksandra Sell.
Cel zajęć: Zajęcia mają na celu uświadomienie jak ważne w życiu są relacje w grupie. Pomogą uczniom w tworzeniu silnych więzi w klasie i późniejszym życiu.
PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA RODZICÓW
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
2024/2025
Tytuł formy: Nauka przez zabawę
Odbiorca formy: Rodzice dzieci 5-6 letnich
Imię i nazwisko realizatora: Kamila Pytlarz – Kaczmarek; Emilia Marinow
Czas realizacji: 60 minut
Tematyka formy: Wspólnie odkryjemy różne sposoby zabaw, pląsów i ćwiczeń które są atrakcyjne dla dziecka, ale co najważniejsze wspierają rozwój funkcji percepcyjno-motorycznych oraz koncentrację uwagi. Bo działanie, poznawanie i przeżywanie jest krokiem do osiągnięcia sukcesu.
Warunki realizacji: sala lekcyjna z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.
Tytuł formy: Razem do szkoły
Odbiorca formy: Rodzice dzieci sześcioletnich
Imię i nazwisko realizatora: Kamila Pytlarz – Kaczmarek - pedagog
Czas realizacji: 60 minut
Tematyka formy: Razem do szkoły – czyli o gotowości dzieci do nauki w szkole, przedstawienie sfer, których prawidłowe ukształtowanie jest istotne do podjęcia nauki w szkole.
Warunki realizacji: sala lekcyjna z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.
Tytuł formy: Czy moje dziecko jest gotowe do szkoły?
Odbiorca formy: Rodzice dzieci przedszkolnych
Imię i nazwisko realizatora: Agnieszka Pietraszak
Czas realizacji: 1 h
Tematyka formy: Zaopatrzenie rodziców w pomocne narzędzie w celu pogłębienia wiedzy z zakresu przebiegu rozwoju wszystkich aspektów gotowości szkolnej dziecka
Warunki realizacji: Spotkanie na terenie przedszkola z rodzicami dzieci 6-letnich, które w roku szkolnym 2021/2022 rozpoczną naukę w szkole. Liczba osób – do 30. Wykład i dyskusja.
Tytuł formy: Zanim dziecko zacznie czytać i pisać?
Odbiorca formy: Rodzice dzieci przedszkolnych
Imię i nazwisko realizatora: Agnieszka Pietraszak
Czas realizacji: 1 h
Tematyka formy: Przekazanie rodzicom informacji w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych odpowiedzialnych za powodzenie w nauce czytania i pisania
Warunki realizacji: Spotkanie na terenie przedszkola z rodzicami dzieci 5-letnich. Liczba osób – do 30. Wykład i dyskusja.
PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA NAUCZYCIELI
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
2024/2025
Tytuł formy: Jak interpretować opinie.
Adresat: nauczyciele szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych
Termin: od października do maja
Prowadzący: Armuszewska Dominika, psycholog ZPPP w Pile
Cele warsztatu: interpretacja opinii wydawanych przez poradnie.
Warunki realizacji: Spotkanie na terenie szkoły lub poradni (do uzgodnienia). Liczba osób – do 20. Wykład i dyskusja.
Potrzebne pomoce: sprzęt projekcyjny.
Czas realizacji: 1h
Tytuł formy: Praca z uczniem słabowidzącym
Odbiorca formy: nauczyciele szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych
Imię i nazwisko realizatora: Agnieszka Pietraszak
Czas realizacji: 1 – 2 h
Tematyka formy: Formy pomocy uczniowi słabowidzącemu, sposoby dostosowania metod pracy do potrzeb edukacyjnych ucznia słabowidzącego
Warunki realizacji: Spotkanie na terenie szkoły lub poradni (do uzgodnienia) z nauczycielami uczącymi ucznia słabowidzącego. Liczba osób – do 20. Wykład i dyskusja.