To jest oficjalne oświadczenie o dostępności (accessibility statement) serwisu Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznch w Pile
Daty publikacji i aktualizacji:
- Data publikacji: 24.10.2020 r.
- Data ostatniej aktualizacji: 06.02.2024 r.
Chcemy, aby każdy, kto odwiedza nasz serwis czuł się serdecznie przyjęty i w pełni usatysfakcjonowany.
Zgodność ze standardami. Co w tym celu robimy?
Aby zapewnić, że nasz serwis będzie użyteczny i dostępny dla jak najszerszej grupy odwiedzających, stosujemy się do wytycznych Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0, które wyjaśniają, co robić, aby treści internetowe były dostępne dla wszystkich ludzi. (Zobacz autoryzowane tłumaczenie WCAG 2.0.)
Wytyczne definiują trzy poziomy dostępności (A, AA oraz AAA). Jako cel dla serwisu postawiliśmy sobie osiągnięcie kryteriów sukcesu na poziomie AA oraz wprowadzenie udogodnień realizujących niektóre standardy dostępności na poziomie AAA.
Wydawca i redakcja serwisu w swoim działaniu kierują się także postanowieniami Konwencji Praw Osób Niepełnosprawnych ONZ.
Jak realizujemy Wytyczne dla dostępności?
Twórcy, redaktorzy i autorzy naszego serwisu dokładają wszelkich starań, aby wszystkie strony spełniały wszystkie wymagania WCAG 2.0 na poziomie AA.
Kompatybilność
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych, takie jak np. Window-Eyes, JAWS czy NVDA. Pełna obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy samej klawiatury, jak i myszki.
Wygląd
Układ graficzny serwisu jest opisany przez arkusze stylów kaskadowych (CSS). Ale nawet jeżeli Twoja przeglądarka lub urządzenie, którym odczytujesz strony internetowe nie wspiera CSS w ogóle, cała zawartość każdej strony jest nadal łatwa do odczytania.
Na stronach serwisu używane są względne rozmiary czcionek kompatybilnych z ustawieniami opcji „rozmiar tekstu” w przeglądarkach graficznych.
Odnośniki
Teksty odnośników są dobrane w taki sposób, aby w miarę możliwości były zrozumiałe nawet poza kontekstem zdania, w którym występują. Wiele łączy zawiera atrybut title opisujący dany odnośnik bardziej szczegółowo, chyba że tekst łącza sam w sobie już dokładnie opisuje dokument docelowy (tak jak np. tytuł artykułu).
Obrazki
Obrazki i grafiki zawierają opisy alternatywne. Obrazki czysto dekoracyjne zawierają pusty atrybut alt. Złożone grafiki są opisywane w treści strony, tak aby ich znaczenie było jasne również dla osób, które nie mogą zobaczyć obrazów.
Udogodnienia
Serwis jest wyposażony w udogodnienia ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
- przełącznik zmiany rozmiaru czcionki
- przełączniki zmiany kontrastu
- przełącznik zmiany układu strony
- przełącznik zmiany na „tryb nocny”
Zauważone problemy
Mimo naszych wysiłków, aby spełnić jak najlepiej spełnić wszystkie wymagania na poziomie AA, może się zdarzyć, że na niektórych stronach pojawią się różne usterki.
W szczególności mogą one dotyczyć:
2.4.6 Nagłówki i etykiety. Nagłówki muszą być prawidłowo zagnieżdżone. Nasza witryna obsługiwana jest przez system zarządzania treścią, który automatycznie generuje niekiedy niepoprawnie zagnieżdżone nagłówki. Staramy się na bieżąco kontrolować takie sytuacje, ale bardzo możliwe, że nie wychwyciliśmy wszystkich przypadków.
1.1.1. Treść nietekstowa (poziom A). Niepotrzebnie powtórzona treść odnośnika w opisie alternatywnym ikony. Podobnie jak w poprzednim przypadku, źródłem usterki jest automatycznie generowany opis alternatywny. Systematycznie poprawiamy kod stosowanego oprogramowania, aby wyeliminować wszystkie takie sytuacje.
Korzystanie z klawiatury i skrótów klawiaturowych
Na wszystkich stronach można się posłużyć klawiszem TAB, aby wywołać menu umożliwiające pominięcie niektórych elementów strony i przeskoczenie do wybranego obszaru (treści głównej, menu, treści pobocznych - dodatkowych). Klawisz TAB umożliwia przemieszczanie się po wszystkich aktywnych elementach strony, a kombinacja klawiszy Shift=TAB przemieszczanie się w odwrotnym kierunku.
Świadomie zrezygnowaliśmy z możliwości szerszego zastosowania skrótów klawiaturowe, aby uniknąć konfliktów z technologiami asystującymi (np. czytnikami ekranów), systemem lub aplikacjami użytkowników.
W systemie Windows najczęściej wywołuje się je w kombinacji z klawiszem ALT, a w systemie Macintosh z klawiszem CMD. W niektórych przeglądarkach (np. w Firefox) wystarczy nacisnąć daną kombinację klawiszy, w innych (np. Internet Explorer) wymagane jest jeszcze naciśnięcie klawisza Enter. Zdarzają się także przypadki bardziej skomplikowane - np. w przeglądarce Opera aktywacja skrótu następuje przez naciśnięcie Shift+Esc i dopiero potem odpowiedniego klawisza dostępu.
Przekaż nam swoje uwagi i oczekiwania
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest dyrektor poradni Sylwia Jułga Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 67 350-90-97. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Dostępność architektoniczna
Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Pile jest zlokalizowany przy ul. gen. Sikorskiego 18 A w Pile oraz w Wyrzysku, przy ulicy Wiejskiej 1. Budynek w Pile ma dwa główne wejścia, z których jedno zlokalizowane jest strony od ulicy Okrzei, a drugie od strony ul. gen. Sikorskiego. Przy wejściu są schody oraz pochylnia dla wózków inwalidzkich.
W budynku są toalety dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Budynek w Wyrzysku mieści się na terenie budynku szkoły Centrum Kształcenia Ustawicznego i Zawodowego. Posiada jedno główne wejście bezpośrednio do placówki. Przy wejściu są schody. Jest również pochylnia dla wózków inwalidzkich, z której dostęp do Poradni jest możliwy przez hol szkoły.
Dostosowanie korytarzy
Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Pile mieści się na parterze. Korytarze są dostosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych.
Budynek w Wyrzysku mieści się na parterze. Korytarze są dostosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych.
Dostosowanie schodów
Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Pile nie posiada wewnątrz budynku schodów.
Budynek w Wyrzysk nie posiada wewnątrz budynku schodów.
Dostosowanie wind
Brak wind w każdym budynku.
Dostępność pochylni
Dostępna pochylnia dla wózków inwalidzkich.
Dostępność platform
Brak platform.
Dostępność informacji głosowych
Brak dostępności informacji głosowych.
Dostępność pętli indukcyjnych
Brak dostępności pętli indukcyjnych.
Dostosowanie parkingów
Dla Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Pile parking jest zlokalizowany na wewnętrznym dziedzińcu przy internacie Zespołu Szkół Ekonomicznych w Pile.
Dla Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Wyrzysku parking jest zlokalizowany na boisku szkoły Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Wyrzysku i na placu przed szkołą (brak wyznaczonych miejsc tylko dla klientów poradni).
Prawo wstępu z psem asystującym
Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynku Zespołu (jest zakaz wprowadzania psów, ale nie dotyczy wejścia z psem asystującym).
Dostępność tłumacza języka migowego
Osoby deklarujące potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego proszone są o zgłoszenie tego faktu korzystając z dostępnych środków komunikacji (e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. : tel. 67 350-90-97). Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, chęć skorzystania z takiej formy pomocy należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Po dokonaniu zgłoszenia szkoła zapewni obsługę osoby komunikującej się językiem migowym, w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym. Świadczona pomoc jest bezpłatna.