Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Pile

zaprasza do korzystania z poniższej oferty usług

w ramach doradztwa edukacyjno-zawodowego

 

OFERTA DZIAŁAŃ DLA

TECHNIKÓW

 w roku szkolnym 2024/2025                          

dla uczniów, nauczycieli i rodziców

  • zajęcia zawsze odbywają się w obecności nauczyciela –

Uwaga:

dla lepszej przejrzystości proponowanej tematyki zajęć,  zastosowano umowny podział tematów na poszczególne poziomy nauczania. Możliwa jest realizacja danego tematu na każdym poziomie nauczania - wybór Uczniów i Wychowawcy.

 

DLA  UCZNIÓW  KLAS  PIERWSZYCH

„Komunikacja - integracja i nie tylko. Komunikacja jako kompetencja teraźniejszości i przyszłości”      

Adresat: uczniowie klas pierwszych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Rozwijanie w uczniach umiejętności komunikacji na rzecz integracji zespołu, znaczenie komunikacji na rynku pracy.

„Zainteresowania a wybór drogi edukacyjno-zawodowej”  (z wykorzystaniem filmu z cyklu „Kariera na Maksa”)

Adresat: uczniowie klas pierwszych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Rozwijanie w uczniach świadomości własnego wpływu na swoją teraźniejszość i przyszłość, uświadomienie czym są zainteresowania, określenie znaczenia roli zainteresowań w życiu człowieka.

 

„Jaki jestem? Moje zainteresowania i predyspozycje zawodowe"

Adresat: uczniowie klas pierwszych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Rozpoznanie indywidualnych zainteresowań i predyspozycji zawodowych uczniów, co ułatwi podjęcie dalszych decyzji edukacyjnych i zawodowych (z wykorzystaniem kwestionariusza zainteresowań, predyspozycji).

 

„Znaczenie kompetencji personalnych i społecznych na rynku pracy" – zajęcia   warsztatowe

Adresat: uczniowie klas pierwszych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Wyposażenie uczniów w niezbędną wiedzę z zakresu znaczenia kompetencji personalnych  i społecznych na rynku pracy.

 

"Moja zawodowa i edukacyjna przyszłość - mój plan"

Adresat: uczniowie klas pierwszych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Przybliżenie uczniom informacji dot. procesu planowania dalszej drogi edukacyjnej  i zawodowej (wykorzystanie zasady SMART, rozważenie różnych wariantów - przygotowanie "Planu B").

"Świat pracy dzisiaj i jutro"

Adresat: uczniowie klas pierwszych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Wyposażenie uczniów w niezbędną wiedzę dot. zawodów przyszłości, zawodów deficytowych, zawodów nadwyżkowych, wymagań współczesnych pracodawców wobec pracowników - charakterystyka idealnego pracownika, wpływ wizerunku kandydata w sieci na jego karierę zawodową,  znaczenie kompetencji miękkich na rynku pracy/kompetencji 4K, znaczenie kształcenia ustawicznego.

DLA  UCZNIÓW  KLAS  DRUGICH

 

„Zarządzanie sobą w czasie”

Adresat: uczniowie klas drugich

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Doskonalenie przez uczniów sposobów organizowania czasu, uświadomienie uczniom ważności sprawnego wykorzystania czasu i wynikających z tego korzyści.

Jak radzić sobie ze stresem?

Adresat: uczniowie klas drugich

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Doskonalenie przez uczniów sposobów radzenia sobie ze stresem w tym ze stresem egzaminacyjnym.

Kim jestem? Jestem zwycięzcą!

Adresat: uczniowie klas drugich

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Poznanie znaczenia i doskonalenie przez uczniów sposobów budowania właściwego poczucia własnej wartości jako podstawy  aktywności edukacyjnej i zawodowej.

„Moja rola w zespole” Jaką przyjmuję rolę w zespole klasowym, w zespole pracowniczym i co z tego wynika?

Adresat: uczniowie klas drugich

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Zajęcia z wykorzystaniem  testu M. Belbina - narzędzia do diagnozy tendencji do określonych zachowań, stylu działania i komunikacji; korzyści: poznanie swoich naturalnych talentów - ról odgrywanych w zespole, a z tym związane mocne strony wnoszone do zespołu  i możliwe słabe strony, świadomość możliwości i zagrożeń we współpracy pomiędzy poszczególnymi osobami (możliwe powody niezrozumienia lub konfliktów), zrozumienie,         co leży u podstaw osobistej motywacji, co determinuje możliwości osiągnięcia sukcesu.                              

 

DLA  UCZNIÓW  KLAS  TRZECICH

"Jak Cię widzą tak Cię piszą" - czy to prawda? Autoprezentacja w sytuacjach edukacyjnych i zawodowych"

Adresat: uczniowie klas trzecich

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Przybliżenie uczniom zasad dobrej autoprezentacji, przydatnej w trakcie nauki, poszukiwania pracy i zatrudnienia.

Warunki realizacji: (1 godz. lekcyjna 45 min. w obecności nauczyciela) minimalne: sala lekcyjna, tablica, kreda, optymalne: komputer, projektor, ekran, dostęp do Internetu, mini wykład, zajęcia aktywizujące.

"Jak wyłonić się z tłumu? Port-folio zawodowe jako Twoja oryginalna wizytówka na rynku pracy"

Adresat: uczniowie klas trzecich

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Zapoznanie uczniów z możliwościami oryginalnego redagowania dokumentów, wykorzystywanych w poszukiwaniu zatrudnienia.

„Jak szukać pracy aby ją znaleźć? Jak pracodawcy szukają pracowników? Assessment Centre i nie tylko"

Adresat: uczniowie klas trzecich

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Zapoznanie uczniów z aktywnymi technikami poszukiwania zatrudnienia i różnymi metodami rekrutacji pracowników.  

DLA  UCZNIÓW  KLAS  CZWARTYCH

„Warsztat rozmowy kwalifikacyjnej”

Adresat: uczniowie klas czwartych

Termin: (IX 2024 – VI 2025)  

Cel zajęć: Przybliżenie uczniom zasad dobrego przygotowania do rozmowy z pracodawcą: ćwiczenia dot. mowy werbalnej i niewerbalnej, pierwszego wrażenia, pytań od i do pracodawcy.

„Ważne kompetencje personalne i społeczne w pracy”, zajęcia z wykorzystaniem filmu „Kompetencje miękkie czyli co pracodawcy cenią najbardziej”

Adresat: uczniowie klas czwartych

Termin: (IX 2024 – VI 2025) 

 

Cel zajęć: Przybliżenie uczniom znaczenia kompetencji miękkich w pracy; zapoznanie  z najbardziej typowymi sytuacjami między pracodawcą a praktykantem czy stażystą, pokazanie najczęściej popełnianych przez pracowników błędów, przedstawienie cech dobrego pracownika i wskazówek dobrego  przygotowania się do pierwszej pracy.

 

„Kotwice kariery”

Adresat: uczniowie klas czwartych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Zajęcia zachęcające uczniów do refleksji nad obszarem własnej kompetencji, motywacją do pracy i systemem wartości. Zbadanie indywidualnego związku między wyznawanym systemem wartości i potrzebami a obranym rodzajem kariery z wykorzystaniem testu „Kotwice kariery”.

 

DLA  UCZNIÓW  KLAS  MATURALNYCH

"Masz zawód i co dalej?"

Adresat: uczniowie klas piątych

Termin: (IX 2024 - IV 2025)

Cel zajęć: Przygotowanie uczniów do wejścia na rynek pracy; udzielenie informacji o: możliwościach dalszej edukacji, aktualnej sytuacji na rynku pracy, szansach na pracę  w kraju i za granicą, możliwościach uzyskania wsparcia na uruchomienie własnej działalności gospodarczej.

"Jakie wybrać studia?"

Adresat: uczniowie klas piątych

Termin: (IX 2024 - IV 2025)

Cel zajęć: Przekazanie informacji o możliwościach poznania różnych kierunków studiów, uczelni, wyszukiwania kierunków studiów dostępnych po zdaniu matury z danych  przedmiotów, rankingu uczelni i kierunków studiów, zasad rekrutacji itp.

 „Praca za granicą – co warto wiedzieć?”                                                               

Adresat: uczniowie klas piątych

Termin: (IX 2024 - IV 2025)

Cel zajęć: Przekazanie uczniom niezbędnych informacji dot. przygotowania się i wyjazdu do pracy za granicę m.in. formalności, dokumentacja, pomocne instytucje, pośrednictwo pracy, oferty pracy, wymagania pracodawców, wynagrodzenie.

 

INNE TEMATY ZAJĘĆ W RAMACH DORADZTWA EDUKACYJNO-ZAWODOWEGO,  ZGODNIE Z ZAPOTRZEBOWANIEM UCZNIÓW, WYCHOWAWCÓW, NAUCZYCIELI, PEDAGOGÓW, DORADCÓW ZAWODOWYCH

Adresat: uczniowie technikum

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Prowadzący:  Anna Oleszczyk – doradca zawodowy ZPPP w Pile

Problematyka adekwatne do wybranej tematyki zajęć.

 

INDYWIDUALNE DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW

Z WYKORZYSTANIEM NARZĘDZI DIAGNOSTYCZNYCH, 

DOT. WYBORU DALSZEGO KIERUNKU KSZTAŁCENIA/POSZUKIWANIA ZATRUDNIENIA

 

Adresat: uczniowie technikum

Termin: (XI 2024 - VI 2025)

Prowadzący: Anna Oleszczyk – doradca zawodowy ZPPP w Pile

Udzielenie pomocy w wyborze dalszego kierunku kształcenia z uwzględnieniem indywidualnej sytuacji ucznia; predyspozycji, możliwości, sytuacji rodzinnej etc. z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi, przekazanie ważnych informacji dot. aktywnego poszukiwania  zatrudnienia.

 

OFERTA DZIAŁAŃ DLA NAUCZYCIELI

TECHNIKUM 

Konsultacje indywidualne z pedagogami szkolnymi, wychowawcami, doradcami zawodowymi, nauczycielami odpowiedzialnymi za realizację doradztwa zawodowego.

Adresat: pedagodzy szkolni, wychowawcy, doradcy zawodowi, nauczyciele

Termin: (IX 2024 – V 2025)

Prowadzący: Anna Oleszczyk – doradca zawodowy ZPPP w Pile

Współpraca w ramach doradztwa edukacyjno-zawodowego; wymiana doświadczeń, wdrażanie nowych form działań, usprawnianie działań etc.

OFERTA DZIAŁAŃ DLA RODZICÓW UCZNIÓW TECHNIKUM

(ZEBRANIA Z RODZICAMI)

„Jak pomóc nastolatkowi w wyborze dalszej drogi edukacyjno-zawodowej?”.

Adresat: rodzice uczniów ostatnich klas technikum

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Prowadząca: Anna Oleszczyk – doradca zawodowy

Przedstawienie rodzicom możliwości dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej dla uczniów.

Inne zajęcia grupowe, konsultacje indywidualne na terenie szkoły lub Poradni w ramach poradnictwa edukacyjno-zawodowego, zgodnie z zapotrzebowaniem rodziców uczniów technikum np. dotyczące aktualnej sytuacji na rynku pracy, branż, zawodów przyszłości.

(od lutego 2024 do maja 2024) Anna Oleszczyk – doradca zawodowy

 

 

Zapraszam do współpracy

Anna Oleszczyk – doradca zawodowy

 tel. 694449054