Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Pile

zaprasza do korzystania z poniższej oferty usług

w ramach doradztwa edukacyjno-zawodowego

 

OFERTA DZIAŁAŃ DLA

LICEÓW OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH

 w roku szkolnym 2024/2025                          

dla uczniów, nauczycieli i rodziców

zajęcia zawsze odbywają się w obecności nauczyciela -

Uwaga:

dla lepszej przejrzystości proponowanej tematyki zajęć  zastosowano umowny podział tematów na poszczególne poziomy nauczania. Możliwa jest realizacja danego tematu na każdym poziomie nauczania - wybór Uczniów i Wychowawcy.

 

DLA  UCZNIÓW  KLAS  PIERWSZYCH

„Komunikacja - integracja i nie tylko. Komunikacja jako kompetencja teraźniejszości i przyszłości” 

Adresat: uczniowie klas pierwszych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć:  Rozwijanie w uczniach umiejętności komunikacji na rzecz integracji zespołu, znaczenie komunikacji na rynku pracy.

„Zainteresowania a wybór drogi edukacyjno-zawodowej” (z wykorzystaniem filmu z cyklu „Kariera na Maksa”)

Adresat: uczniowie klas pierwszych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć:  Rozwijanie w uczniach świadomości własnego wpływu na swoją teraźniejszość i przyszłość, uświadomienie czym są zainteresowania, określenie znaczenia roli zainteresowań w życiu człowieka.

„Jaki jestem? Moje zainteresowania i predyspozycje zawodowe"

Adresat: uczniowie klas pierwszych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Rozpoznanie indywidualnych zainteresowań i predyspozycji zawodowych uczniów, co ułatwi podjęcie dalszych decyzji edukacyjnych i zawodowych (z wykorzystaniem kwestionariusza zainteresowań, predyspozycji).

Kim jestem? Jestem zwycięzcą!

Adresat: uczniowie klas pierwszych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć:   Poznanie znaczenia i doskonalenie przez uczniów sposobów budowania właściwego poczucia własnej wartości.

„Zarządzanie sobą w czasie”

Adresat: uczniowie klas pierwszych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć:   Doskonalenie przez uczniów sposobów organizowania czasu, uświadomienie uczniom ważności sprawnego wykorzystania czasu i wynikających z tego korzyści.

„Znaczenie kompetencji personalnych i społecznych na rynku pracy"

Adresat: uczniowie klas pierwszych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć:   Wyposażenie uczniów w niezbędną wiedzę z zakresu znaczenia kompetencji personalnych i społecznych na rynku pracy.

"Moja zawodowa i edukacyjna przyszłość - mój plan"

Adresat: uczniowie klas pierwszych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć:   Przybliżenie uczniom informacji dot. procesu planowania dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej (wykorzystanie zasady SMART, rozważenie różnych wariantów - przygotowanie "Planu B").

"Świat pracy dzisiaj i jutro"

Adresat: uczniowie klas pierwszych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć:   Wyposażenie uczniów w niezbędną wiedzę dot. zawodów przyszłości, zawodów deficytowych, zawodów nadwyżkowych, wymagań współczesnych pracodawców wobec pracowników - charakterystyka idealnego pracownika, wpływ wizerunku kandydata w sieci na jego karierę zawodową, , znaczenie kompetencji miękkich na rynku pracy/kompetencje  4 K,  znaczenie kształcenia ustawicznego.

DLA  UCZNIÓW  KLAS  DRUGICH

Jak radzić sobie ze stresem?

Adresat: uczniowie klas drugich

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć:   Doskonalenie przez uczniów sposobów radzenia sobie ze stresem w tym ze stresem egzaminacyjnym.

 

"Jak Cię widzą tak Cię piszą" - czy to prawda? Autoprezentacja w sytuacjach edukacyjnych i zawodowych"

Adresat: uczniowie klas drugich

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć:   Przybliżenie uczniom zasad dobrej autoprezentacji, przydatnej w trakcie nauki, poszukiwania pracy i zatrudnienia.

 

 „Moja rola w zespole”    Jaką przyjmuję rolę w zespole klasowym, w zespole  pracowniczym i co z tego wynika?

Adresat: uczniowie klas drugich

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Zajęcia z wykorzystaniem  testu M. Belbina - narzędzia do diagnozy tendencji  do określonych zachowań, stylu działania i komunikacji; korzyści: poznanie swoich naturalnych talentów - ról odgrywanych w zespole, a z tym związane mocne strony wnoszone do zespołu i możliwe słabe strony, świadomość możliwości i zagrożeń we współpracy pomiędzy poszczególnymi osobami (możliwe powody niezrozumienia lub konfliktów), zrozumienie, co leży u podstaw osobistej motywacji, co determinuje możliwości osiągnięcia sukcesu.

 

"Jak wyłonić się z tłumu? Port-folio zawodowe jako Twoja wizytówka na rynku pracy"

Adresat: uczniowie klas drugich

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Zapoznanie uczniów z możliwościami oryginalnego redagowania dokumentów aplikacyjnych, wykorzystywanych w poszukiwaniu zatrudnienia.

  • „Jak szukać pracy aby ją znaleźć? Jak pracodawcy szukają pracowników? Assessment Centre i nie tylko"

Adresat: uczniowie klas drugich

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć:  Zapoznanie uczniów z aktywnymi technikami poszukiwania zatrudnienia  i różnymi metodami rekrutacji pracowników.

 

 

DLA  UCZNIÓW  KLAS  TRZECICH

 „Warsztat rozmowy kwalifikacyjnej”                                                                

Adresat: uczniowie klas trzecich

Termin: (IX 2024 – VI 2025)  

Cel zajęć: Przybliżenie uczniom zasad dobrego przygotowania do rozmowy z pracodawcą: ćwiczenia dot. mowy werbalnej i niewerbalnej, pierwszego wrażenia, pytań od i do pracodawcy.

 

„Ważne kompetencje personalne i społeczne w pracy”, zajęcia z wykorzystaniem filmu „Kompetencje miękkie czyli co pracodawcy cenią najbardziej”

Adresat: uczniowie klas trzecich

Termin: (IX 2024 – VI 2025)     

Cel zajęć: Przybliżenie uczniom znaczenia kompetencji miękkich w pracy; zapoznanie  z najbardziej typowymi sytuacjami między pracodawcą a praktykantem/stażystą, młodym pracownikiem; pokazanie najczęściej popełnianych przez pracowników błędów, przedstawienie cech dobrego pracownika i wskazówek dobrego  przygotowania się do pierwszej pracy.

 

„Kotwice kariery”

Adresat: uczniowie klas trzecich

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Zajęcia zachęcające uczniów do refleksji nad obszarem własnej kompetencji, motywacją do pracy i systemem wartości. Zbadanie indywidualnego związku między wyznawanym systemem wartości i potrzebami a obranym rodzajem kariery  z wykorzystaniem testu „Kotwice kariery”.

 

UCZNIOWIE KLAS  MATURALNYCH

 

"Jakie wybrać studia?"

Adresat: uczniowie klas czwartych

Termin: (IX 2024 - IV 2025)

Cel zajęć: Przekazanie informacji o możliwościach poznania różnych kierunków studiów, uczelni, wyszukiwania kierunków studiów dostępnych po zdaniu matury zdanych  przedmiotów, rankingu uczelni i kierunków studiów, zasad rekrutacji itp.

 

„Liceum i co dalej - studia, a jeżeli nie studia to co?"

Adresat: uczniowie klas czwartych

Termin: (IX 2024 - IV 2025)

Cel zajęć: Przygotowanie uczniów do świadomego planowania kariery edukacyjnej   i zawodowej poprzez dostarczenie informacji i narzędzi z zakresu: określenia elementów ich potencjału zawodowego np. zainteresowań i preferencji zawodowych, możliwości edukacyjnych i szans na pracę w kraju i za granicą, zawodów przyszłości, oczekiwań pracodawców, przekazanie informacji  o możliwościach: zdobywania kwalifikacji poprzez podjęcie nauki  w szkołach policealnych, poprzez formy szkoleniowe, poprzez zdobywanie kwalifikacji do danego zawodu, udział w projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, możliwościach zdobycia doświadczenia: praca w kraju za granicą, służby mundurowe, staż, wolontariat, kształcenie ustawiczne.

 

„Praca za granicą – co warto wiedzieć?”

Adresat: uczniowie klas czwartych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Przekazanie uczniom niezbędnych informacji dot. przygotowania się i wyjazdu do pracy za granicą m.in. formalności, dokumentacja, pomocne instytucje, pośrednictwo pracy, oferty pracy, wymagania pracodawców, wynagrodzenie.

 

INNE TEMATY ZAJĘĆ W RAMACH DORADZTWA ZAWODOWEGO,     ZGODNIE Z ZAPOTRZEBOWANIEM UCZNIÓW, WYCHOWAWCÓW, NAUCZYCIELI, PEDAGOGÓW, DORADCÓW ZAWODOWYCH

Adresat: uczniowie liceum

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć:  Problematyka adekwatne do wybranej tematyki zajęć.

 

INDYWIDUALNE DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW

Z WYKORZYSTANIEM NARZĘDZI DIAGNOSTYCZNYCH, 

DOT. WYBORU DALSZEGO KIERUNKU KSZTAŁCENIA/POSZUKIWANIA ZATRUDNIENIA

 

Adresat: uczniowie liceum

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Udzielenie pomocy w wyborze dalszego kierunku kształcenia z uwzględnieniem indywidualnej sytuacji ucznia; predyspozycji, możliwości, sytuacji rodzinnej etc.  z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi, przekazanie ważnych informacji dot. aktywnego poszukiwania  zatrudnienia.

Warunki realizacji: doradztwo indywidualne na terenie szkoły (odrębna sala lekcyjna/gabinet) lub doradztwo na terenie ZPPP w Pile przy ul. Sikorskiego 19.

 

OFERTA DZIAŁAŃ DLA NAUCZYCIELI

LICEUM

Konsultacje indywidualne z pedagogami szkolnymi, wychowawcami, doradcami zawodowymi, nauczycielami odpowiedzialnymi za realizację doradztwa zawodowego.

Adresat: pedagodzy szkolni, wychowawcy, doradcy zawodowi, nauczyciele

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Współpraca w ramach doradztwa edukacyjno-zawodowego; wymiana doświadczeń, wdrażanie nowych form działań, usprawnianie działań etc.

Warunki realizacji: konsultacje indywidualne w siedzibie szkoły lub w siedzibie Poradni.

 

OFERTA DZIAŁAŃ DLA RODZICÓW UCZNIÓW LICEUM

(ZEBRANIA Z RODZICAMI)

 

„Jak pomóc nastolatkowi w wyborze dalszej drogi edukacyjno-zawodowej?”.

Adresat: rodzice uczniów ostatnich klas liceum

Termin: (IX 2024- IV 2025)

Prowadząca: Anna Oleszczyk – doradca zawodowy

Przedstawienie rodzicom możliwości dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej dla uczniów.

Warunki realizacji: (spotkanie grupowe ok. 20 min., konsultacje indywidualne adekwatnie do potrzeb rodzica).

Inne zajęcia grupowe, konsultacje indywidualne na terenie szkoły lub Poradni w ramach doradztwa edukacyjno-zawodowego, zgodnie z zapotrzebowaniem rodziców uczniów liceum np. dotyczące kierunków studiów, aktualnej sytuacji na rynku pracy, branż, zawodów przyszłości etc.

(od września 2024 do marca 2025) Anna Oleszczyk – doradca zawodowy

 

Zapraszam do współpracy

 Anna Oleszczyk – doradca zawodowy

  tel. 694449054