Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Pile

zaprasza do korzystania z poniższej oferty usług

w ramach doradztwa edukacyjno-zawodowego

 

OFERTA DZIAŁAŃ DLA

SZKÓŁ BRANŻOWYCH I STOPNIA

    w roku szkolnym 2024/2025                          

dla uczniów, nauczycieli i rodziców

  • zajęcia zawsze odbywają się w obecności nauczyciela -

Uwaga:

dla lepszej przejrzystości proponowanej tematyki zajęć  zastosowano umowny podział tematów na poszczególne poziomy nauczania. Możliwa jest realizacja danego tematu na każdym poziomie nauczania - wybór Uczniów i Wychowawcy.

 

„Komunikacja - integracja i nie tylko. Komunikacja jako kompetencja teraźniejszości i przyszłości”      

Adresat: uczniowie klas pierwszych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć:  Rozwijanie w uczniach umiejętności komunikacji na rzecz integracji zespołu, znaczenie komunikacji na rynku pracy.

 

„Zainteresowania a wybór drogi edukacyjno-zawodowej” (z wykorzystaniem filmu z cyklu „Kariera na Maksa”)

Adresat: uczniowie klas pierwszych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć:  Rozwijanie w uczniach świadomości własnego wpływu na swoją teraźniejszość  i przyszłość, uświadomienie czym są zainteresowania, określenie znaczenia roli zainteresowań w życiu człowieka.

 

"Moja zawodowa i edukacyjna przyszłość - mój plan"

Adresat: uczniowie klas pierwszych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć:  Przybliżenie uczniom informacji dot. procesu planowania dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej (wykorzystanie zasady SMART, rozważenie różnych wariantów - przygotowanie "Planu B").

 

"Świat pracy dzisiaj i jutro"

Adresat: uczniowie klas pierwszych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć:   Wyposażenie uczniów w niezbędną wiedzę dot. zawodów przyszłości, zawodów deficytowych, zawodów nadwyżkowych, wymagań współczesnych pracodawców wobec pracowników - charakterystyka idealnego pracownika, wpływ wizerunku kandydata w sieci na jego karierę zawodową,  znaczenie kompetencji miękkich na rynku pracy/kompetencji 4K, znaczenie kształcenia ustawicznego.

 

„Zarządzanie sobą w czasie”

Adresat: uczniowie klas drugich

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Doskonalenie przez uczniów sposobów organizowania czasu, uświadomienie uczniom ważności sprawnego wykorzystania czasu i wynikających z tego korzyści

 

Jak radzić sobie ze stresem?

Adresat: uczniowie klas drugich

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć:  Doskonalenie przez uczniów sposobów radzenia sobie ze stresem, w tym ze stresem egzaminacyjnym.

 

Kim jestem? Jestem zwycięzcą!

Adresat: uczniowie klas drugich

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Poznanie znaczenia i doskonalenie przez uczniów sposobów budowania właściwego poczucia własnej wartości jako podstawy  aktywności edukacyjnej i zawodowej.

 

"Jak Cię widzą tak Cię piszą" - czy to prawda? Autoprezentacja w sytuacjach edukacyjnych  i zawodowych"

Adresat: uczniowie klas drugich

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Przybliżenie uczniom zasad dobrej autoprezentacji, przydatnej w trakcie nauki, poszukiwania pracy  i zatrudnienia.

Warunki realizacji: (1 godz. lekcyjna 45 min. w obecności nauczyciela) minimalne: sala lekcyjna, tablica, kreda, optymalne: komputer, projektor, ekran, dostęp do Internetu, mini wykład, zajęcia aktywizujące.

 

 „Kotwice kariery”   

Adresat: uczniowie klas czwartych

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Zajęcia zachęcające uczniów do refleksji nad obszarem własnej kompetencji, motywacją do pracy i systemem wartości. Zbadanie indywidualnego związku między wyznawanym systemem wartości i potrzebami a obranym rodzajem kariery z wykorzystaniem testu „Kotwice kariery”.

 

„Jak wyłonić się z tłumu? Port-folio zawodowe jako Twoja oryginalna wizytówka na rynku pracy"

Adresat: uczniowie klas trzecich

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć: Zapoznanie uczniów z możliwościami oryginalnego redagowania dokumentów, wykorzystywanych w poszukiwaniu zatrudnienia.

 

„Jak szukać pracy aby ją znaleźć? Jak pracodawcy szukają pracowników? Assessment Centre i nie tylko"

Adresat: uczniowie klas trzecich

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Cel zajęć:  Zapoznanie uczniów z aktywnymi technikami poszukiwania zatrudnienia i różnymi metodami rekrutacji pracowników.  

 

 „Warsztat rozmowy kwalifikacyjnej”                                                                

Adresat: uczniowie klas trzecich

Termin: (IX 2024 – VI 2025)  

Cel zajęć: Przybliżenie uczniom zasad dobrego przygotowania do rozmowy z pracodawcą: ćwiczenia dot. mowy werbalnej i niewerbalnej, pierwszego wrażenia, pytań od i do pracodawcy.

 

„Ważne kompetencje personalne i społeczne w pracy”, zajęcia z wykorzystaniem filmu

„Kompetencje miękkie czyli co pracodawcy cenią najbardziej”                                                             

Adresat: uczniowie klas trzecich

Termin: (IX 2024 – VI 2025) 

Cel zajęć:  Przybliżenie uczniom znaczenia kompetencji miękkich w pracy; zapoznanie z najbardziej typowymi sytuacjami między pracodawcą a praktykantem czy stażystą, pokazanie najczęściej popełnianych przez pracowników błędów, przedstawienie cech dobrego pracownika i wskazówek dobrego  przygotowania się do pierwszej pracy.

 

 „Masz zawód  i co dalej?"                                                                                   

Adresat: uczniowie klas trzecich

Termin: (IX 2024 - IV 2025)

Cel zajęć: Przygotowanie uczniów do wejścia na rynek pracy; udzielenie informacji o: możliwościach dalszej edukacji, aktualnej sytuacji na rynku pracy, szansach na pracę  w kraju i za granicą, możliwościach uzyskania wsparcia na uruchomienie własnej działalności gospodarczej.

  „Praca za granicą – co warto wiedzieć?”                                                                

Adresat: uczniowie klas trzecich

Termin: (IX 2024 - IV 2025)

Cel zajęć: Przekazanie uczniom niezbędnych informacji dot. przygotowania się i wyjazdu do pracy za granicę m.in. formalności, dokumentacja, pomocne instytucje, pośrednictwo pracy, oferty pracy, wymagania pracodawców, wynagrodzenie.

 

Indywidualne doradztwo edukacyjno-zawodowe dla uczniów

z wykorzystaniem narzędzi diagnostycznych, 

dot. wyboru dalszego kierunku kształcenia/zmiany kierunku kształcenia, poszukiwania zatrudnienia

 

Adresat: uczniowie szkół branżowych I stopnia

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Prowadzący: Anna Oleszczyk – doradca zawodowy ZPPP w Pile

Udzielenie pomocy w wyborze dalszego kierunku kształcenia/zmiany kierunku kształcenia  z uwzględnieniem indywidualnej sytuacji ucznia; predyspozycji, możliwości, sytuacji rodzinnej etc. z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi, przekazanie ważnych informacji dot. aktywnego poszukiwania  zatrudnienia.

Warunki realizacji: doradztwo indywidualne na terenie ZPPP w Pile przy ul. Sikorskiego 19.

 

OFERTA DZIAŁAŃ DLA NAUCZYCIELI

SZKÓŁ  BRANŻOWYCH I STOPNIA      

 

Konsultacje indywidualne z pedagogami szkolnymi, wychowawcami, doradcami zawodowymi, nauczycielami odpowiedzialnymi za doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkołach dot. jego realizacji.

Adresat: pedagodzy szkolni, wychowawcy, doradcy zawodowi, nauczyciele

Termin: (IX 2024 - VI 2025)

Prowadzący: Anna Oleszczyk – doradca zawodowy ZPPP w Pile

Współpraca w ramach doradztwa edukacyjno-zawodowego; wymiana doświadczeń, wdrażanie nowych form działań, usprawnianie działań etc.

Warunki realizacji: konsultacje indywidualne w siedzibie szkoły lub w siedzibie Poradni.

 

Zapraszam do współpracy

Anna Oleszczyk – doradca zawodowy

                  tel. 694449054