Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Pile
zaprasza do korzystania z poniższej oferty usług
w ramach doradztwa edukacyjno-zawodowego
OFERTA DZIAŁAŃ DLA
SZKÓŁ BRANŻOWYCH I STOPNIA
w roku szkolnym 2024/2025
dla uczniów, nauczycieli i rodziców
- zajęcia zawsze odbywają się w obecności nauczyciela -
Uwaga:
dla lepszej przejrzystości proponowanej tematyki zajęć zastosowano umowny podział tematów na poszczególne poziomy nauczania. Możliwa jest realizacja danego tematu na każdym poziomie nauczania - wybór Uczniów i Wychowawcy.
„Komunikacja - integracja i nie tylko. Komunikacja jako kompetencja teraźniejszości i przyszłości”
Adresat: uczniowie klas pierwszych
Termin: (IX 2024 - VI 2025)
Cel zajęć: Rozwijanie w uczniach umiejętności komunikacji na rzecz integracji zespołu, znaczenie komunikacji na rynku pracy.
„Zainteresowania a wybór drogi edukacyjno-zawodowej” (z wykorzystaniem filmu z cyklu „Kariera na Maksa”)
Adresat: uczniowie klas pierwszych
Termin: (IX 2024 - VI 2025)
Cel zajęć: Rozwijanie w uczniach świadomości własnego wpływu na swoją teraźniejszość i przyszłość, uświadomienie czym są zainteresowania, określenie znaczenia roli zainteresowań w życiu człowieka.
"Moja zawodowa i edukacyjna przyszłość - mój plan"
Adresat: uczniowie klas pierwszych
Termin: (IX 2024 - VI 2025)
Cel zajęć: Przybliżenie uczniom informacji dot. procesu planowania dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej (wykorzystanie zasady SMART, rozważenie różnych wariantów - przygotowanie "Planu B").
"Świat pracy dzisiaj i jutro"
Adresat: uczniowie klas pierwszych
Termin: (IX 2024 - VI 2025)
Cel zajęć: Wyposażenie uczniów w niezbędną wiedzę dot. zawodów przyszłości, zawodów deficytowych, zawodów nadwyżkowych, wymagań współczesnych pracodawców wobec pracowników - charakterystyka idealnego pracownika, wpływ wizerunku kandydata w sieci na jego karierę zawodową, znaczenie kompetencji miękkich na rynku pracy/kompetencji 4K, znaczenie kształcenia ustawicznego.
„Zarządzanie sobą w czasie”
Adresat: uczniowie klas drugich
Termin: (IX 2024 - VI 2025)
Cel zajęć: Doskonalenie przez uczniów sposobów organizowania czasu, uświadomienie uczniom ważności sprawnego wykorzystania czasu i wynikających z tego korzyści
Jak radzić sobie ze stresem?
Adresat: uczniowie klas drugich
Termin: (IX 2024 - VI 2025)
Cel zajęć: Doskonalenie przez uczniów sposobów radzenia sobie ze stresem, w tym ze stresem egzaminacyjnym.
Kim jestem? Jestem zwycięzcą!
Adresat: uczniowie klas drugich
Termin: (IX 2024 - VI 2025)
Cel zajęć: Poznanie znaczenia i doskonalenie przez uczniów sposobów budowania właściwego poczucia własnej wartości jako podstawy aktywności edukacyjnej i zawodowej.
"Jak Cię widzą tak Cię piszą" - czy to prawda? Autoprezentacja w sytuacjach edukacyjnych i zawodowych"
Adresat: uczniowie klas drugich
Termin: (IX 2024 - VI 2025)
Cel zajęć: Przybliżenie uczniom zasad dobrej autoprezentacji, przydatnej w trakcie nauki, poszukiwania pracy i zatrudnienia.
Warunki realizacji: (1 godz. lekcyjna 45 min. w obecności nauczyciela) minimalne: sala lekcyjna, tablica, kreda, optymalne: komputer, projektor, ekran, dostęp do Internetu, mini wykład, zajęcia aktywizujące.
„Kotwice kariery”
Adresat: uczniowie klas czwartych
Termin: (IX 2024 - VI 2025)
Cel zajęć: Zajęcia zachęcające uczniów do refleksji nad obszarem własnej kompetencji, motywacją do pracy i systemem wartości. Zbadanie indywidualnego związku między wyznawanym systemem wartości i potrzebami a obranym rodzajem kariery z wykorzystaniem testu „Kotwice kariery”.
„Jak wyłonić się z tłumu? Port-folio zawodowe jako Twoja oryginalna wizytówka na rynku pracy"
Adresat: uczniowie klas trzecich
Termin: (IX 2024 - VI 2025)
Cel zajęć: Zapoznanie uczniów z możliwościami oryginalnego redagowania dokumentów, wykorzystywanych w poszukiwaniu zatrudnienia.
„Jak szukać pracy aby ją znaleźć? Jak pracodawcy szukają pracowników? Assessment Centre i nie tylko"
Adresat: uczniowie klas trzecich
Termin: (IX 2024 - VI 2025)
Cel zajęć: Zapoznanie uczniów z aktywnymi technikami poszukiwania zatrudnienia i różnymi metodami rekrutacji pracowników.
„Warsztat rozmowy kwalifikacyjnej”
Adresat: uczniowie klas trzecich
Termin: (IX 2024 – VI 2025)
Cel zajęć: Przybliżenie uczniom zasad dobrego przygotowania do rozmowy z pracodawcą: ćwiczenia dot. mowy werbalnej i niewerbalnej, pierwszego wrażenia, pytań od i do pracodawcy.
„Ważne kompetencje personalne i społeczne w pracy”, zajęcia z wykorzystaniem filmu
„Kompetencje miękkie czyli co pracodawcy cenią najbardziej”
Adresat: uczniowie klas trzecich
Termin: (IX 2024 – VI 2025)
Cel zajęć: Przybliżenie uczniom znaczenia kompetencji miękkich w pracy; zapoznanie z najbardziej typowymi sytuacjami między pracodawcą a praktykantem czy stażystą, pokazanie najczęściej popełnianych przez pracowników błędów, przedstawienie cech dobrego pracownika i wskazówek dobrego przygotowania się do pierwszej pracy.
„Masz zawód i co dalej?"
Adresat: uczniowie klas trzecich
Termin: (IX 2024 - IV 2025)
Cel zajęć: Przygotowanie uczniów do wejścia na rynek pracy; udzielenie informacji o: możliwościach dalszej edukacji, aktualnej sytuacji na rynku pracy, szansach na pracę w kraju i za granicą, możliwościach uzyskania wsparcia na uruchomienie własnej działalności gospodarczej.
„Praca za granicą – co warto wiedzieć?”
Adresat: uczniowie klas trzecich
Termin: (IX 2024 - IV 2025)
Cel zajęć: Przekazanie uczniom niezbędnych informacji dot. przygotowania się i wyjazdu do pracy za granicę m.in. formalności, dokumentacja, pomocne instytucje, pośrednictwo pracy, oferty pracy, wymagania pracodawców, wynagrodzenie.
Indywidualne doradztwo edukacyjno-zawodowe dla uczniów
z wykorzystaniem narzędzi diagnostycznych,
dot. wyboru dalszego kierunku kształcenia/zmiany kierunku kształcenia, poszukiwania zatrudnienia
Adresat: uczniowie szkół branżowych I stopnia
Termin: (IX 2024 - VI 2025)
Prowadzący: Anna Oleszczyk – doradca zawodowy ZPPP w Pile
Udzielenie pomocy w wyborze dalszego kierunku kształcenia/zmiany kierunku kształcenia z uwzględnieniem indywidualnej sytuacji ucznia; predyspozycji, możliwości, sytuacji rodzinnej etc. z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi, przekazanie ważnych informacji dot. aktywnego poszukiwania zatrudnienia.
Warunki realizacji: doradztwo indywidualne na terenie ZPPP w Pile przy ul. Sikorskiego 19.
OFERTA DZIAŁAŃ DLA NAUCZYCIELI
SZKÓŁ BRANŻOWYCH I STOPNIA
Konsultacje indywidualne z pedagogami szkolnymi, wychowawcami, doradcami zawodowymi, nauczycielami odpowiedzialnymi za doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkołach dot. jego realizacji.
Adresat: pedagodzy szkolni, wychowawcy, doradcy zawodowi, nauczyciele
Termin: (IX 2024 - VI 2025)
Prowadzący: Anna Oleszczyk – doradca zawodowy ZPPP w Pile
Współpraca w ramach doradztwa edukacyjno-zawodowego; wymiana doświadczeń, wdrażanie nowych form działań, usprawnianie działań etc.
Warunki realizacji: konsultacje indywidualne w siedzibie szkoły lub w siedzibie Poradni.
Zapraszam do współpracy
Anna Oleszczyk – doradca zawodowy
tel. 694449054