- Szczegóły
- Kategoria: Zespół Poradni
PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA 2024/2025
Zajęcia realizowane są od października do maja po uprzednim złożeniu pisemnego wniosku.
Tytuł formy:” Zajęcia z zakresu profilaktyki logopedycznej dla najmłodszych.”
Odbiorca formy: dzieci w wieku przedszkolnym
Imię i nazwisko realizatora: Paulina Borowczyk
Czas realizacji: ok. 45 minut
Tematyka formy: Ćwiczenia i zabawy logopedyczne wspierające prawidłowy rozwój mowy dzieci.
Warunki realizacji: sala przedszkolna, liczba dzieci – do 25.
Tytuł formy:” Wyprawy do Krainy Uczuć”
Odbiorca formy: dzieci przedszkolne w wieku 5-7 lat.
Imię i nazwisko realizatora: Czesława Mierzyńska
Czas realizacji: listopad-maj
Tematyka formy: Grupowe zajęcia psychoedukacyjne mające na celu wzbogacanie wiedzy dzieci dotyczącej rozpoznawania i rozumienia uczuć u siebie i u innych. Jednocześnie będą mogły one poznać sposoby radzenia sobie z napięciem emocjonalnym, które pojawia się w momencie przeżywania „ trudnych uczuć”.
Warunki realizacji: sala gimnastyczna na terenie przedszkola, 2 spotkania ok. 45 minut.
Tytuł formy: „Wyprawy do Krainy Wyobraźni”
Odbiorca formy: grupa przedszkolna 6-7 latków
Imię i nazwisko realizatora: Czesława Mierzyńska
Czas realizacji: listopad - maj
Tematyka formy: grupowe zajęcia psychoedukacyjne wykorzystujące formę zabawy dramowej, mające na celu rozwijanie wyobraźni, twórczego myślenia, skupiania uwagi, pamięci, wiedzy o świecie i orientacji przestrzennej. Jednocześnie w ich trakcie dzieci nabywają doświadczeń w wypowiadaniu się i słuchaniu innych, uczą się wspólnego podejmowania decyzji i wzbogacają swój repertuar zabaw, które nie mają charakteru agresywno-rywalizującego.
PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA UCZNIÓW
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA 2024/2025
Tytuł formy: „Poznajemy nasze emocje”
Odbiorca formy: klasy III SP
Imię i nazwisko realizatora: Natalia Krusińska, Kamila Pytlarz-Kaczmarek
Czas realizacji: 2 h lekcyjne
Tematyka formy: rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych, w tym składowych inteligencji emocjonalnej, samoświadomości – monitorowanie i rozpoznawanie uczuć, samoregulacji – zdolności do wyciszania się, skupiania uwagi, kontroli zachowań,
Warunki realizacji: sala lekcyjna
Tytuł formy: Jak się uczyć, żeby się nauczyć?
Odbiorca formy: uczniowie klas IV-VIII szkoły podstawowej
Imię i nazwisko realizatora: Klaudia Cysarz, Emilia Ciemięga
Czas realizacji: 1h lekcyjna
Tematyka formy: Celem zajęć jest wypracowanie umiejętności szybszego i bardziej efektywnego przyswajania wiedzy u uczniów
Warunki realizacji: zajęcia w formie warsztatowej, laptop, projektor multimedialny, głośniki, arkusze papieru.
Tytuł formy: „Jak zdobyć przyjaciół?”
Odbiorca formy: uczniowie klas IV-VIII szkoły podstawowej
Imię i nazwisko realizatora: Klaudia Cysarz, Emilia Ciemięga
Czas realizacji: 1h lekcyjna
Tematyka formy: uczniowie klas IV-VIII szkoły podstawowej
Warunki realizacji: zajęcia w formie warsztatowej, laptop, projektor multimedialny, głośniki, arkusze papieru.
Tytuł formy: ”Hejt w internecie – sposoby radzenia”
Odbiorca formy: klasy III SP
Imię i nazwisko realizatora: Natalia Krusińska, Kamila Pytlarz-Kaczmarek
Czas realizacji: 2 h lekcyjne
Tematyka formy: Emocje towarzyszące zjawisku, zasady bezpiecznego korzystania, sposoby radzenia sobie
Warunki realizacji: sala lekcyjna, do 15 osób
Tytuł formy: "Trening twórczości"
Odbiorca formy: klasy VIII
Imię i nazwisko realizatora: Anna Suchodół - psycholog
Czas realizacji: 2 godziny lekcyjne
Tematyka formy: Zapoznanie z twórczością jako sposobem myślenia oraz uświadomienie własnych możliwości i potencjału twórczego. Zaprezentowanie metod myślenia i działania, które pozwalają na niestereotypowe podejście do problemów poprzez usunięcie barier hamujących twórczą aktywność. Ćwiczenia pozwalają na uświadomienie sobie różnych punktów widzenia tej samej sytuacji. Taka świadomość i umiejętność wykorzystania jej w praktyce czyni relacje z innymi ludźmi bardziej udanymi, gdyż dana osoba potrafi postawić się na miejscu innego człowieka i rozważyć daną kwestię z jego perspektywy.
Warunki realizacji: grupa 12-15 osób, sala lekcyjna z możliwością ustawienia krzeseł w kręgu, flipchart/tablica magnetyczna, papier ksero, długopisy
Tytuł formy: Stres oraz zaburzenia depresyjne wśród młodzieży.
Adresat: wszyscy uczniowie od klasy VII
Termin: od października do maja
Prowadzący: Armuszewska Dominika – psycholog ZPPP w Pile, Aleksandra Horbatowicz - pedagog
Cele warsztatu: podstawy o stresie, sposoby radzenia sobie ze stresem, podstawowe informacje o przyczynach depresji, wzmocnienie poczucia własnej wartości, rozpoznawanie objawów depresji, wsparcie osoby z depresją.
Warunki realizacji: grupa 12 osób /klasa.
Potrzebne pomoce: sprzęt projekcyjny, kartki i długopisy, tablice, pozostały sprzęt szkolny.
Metody: burza mózgów, pogadanka połączona, rundka.
Tytuł formy: Relacje i komunikacja w grupie
Adresat: klasy IV-V
Imię i nazwisko realizatora: Marcelina Słota - pedagog, Kamila Pytlarz-Kaczmarek
Czas realizacji: 45 minut
Tematyka formy: Celem zajęć jest m.in. poszerzenie świadomości na temat komunikacji i relacji
Warunki realizacji: grupa 12 osób /klasa, wykład, burza mózgów, dyskusja.
Tytuł formy:” Poznajmy się lepiej.
Odbiorca formy: uczniowie klas I i IV
Imię i nazwisko realizatora: Emilia Ciemięga - pedagog
Czas realizacji: 2h lekcyjne
Tematyka formy: Warsztaty integracyjne, wspierające budowanie akceptacji, komunikacji oraz współpracy w grupie klasowej.
Warunki realizacji: sala lekcyjna, grupa klasowa, kartki A4, materiały plastyczne
Tytuł formy:” Konflikt w grupie i co dalej?.
Odbiorca formy: uczniowie klas I i IV
Imię i nazwisko realizatora: Emilia Ciemięga- pedagog
Czas realizacji: 2h lekcyjne
Tematyka formy: Warsztaty dotyczące hejtu i rozwiązywania konfliktu w grupie klasowej.
Warunki realizacji: sala lekcyjna, grupa klasowa, kartki A4, materiały plastyczne
Tytuł formy:” Jak wesprzeć ucznia z ADHD.
Odbiorca formy: nauczyciele szkół podstawowych
Imię i nazwisko realizatora: Emilia Ciemięga, Aleksandra Sell
Czas realizacji: 2h
Tematyka formy: Warsztaty mające na komunikacji w grupie
celu ukazanie różnic i podobieństw między uczniami, bazy to wspólnej akceptacji, zabawy, współpracy.
Warunki realizacji: sala, rzutnik, kartki A4
Tytuł formy:” "Trening twórczości"
Odbiorca formy: od klasy I szkoły ponadpodstawowej
Imię i nazwisko realizatora: Anna Suchodół -psycholog
Czas realizacji: 2 godziny lekcyjne
Tematyka formy: Zapoznanie z twórczością jako sposobem myślenia oraz uświadomienie własnych możliwości i potencjału twórczego. Zaprezentowanie metod myślenia i działania, które pozwalają na niestereotypowe podejście do problemów poprzez usunięcie barier hamujących twórczą aktywność. Ćwiczenia pozwalają na uświadomienie sobie różnych punktów widzenia tej samej sytuacji. Taka świadomość i umiejętność wykorzystania jej w praktyce czyni relacje z innymi ludźmi bardziej udanymi, gdyż dana osoba potrafi postawić się na miejscu innego człowieka i rozważyć daną kwestię z jego perspektywy.
Warunki realizacji: klasa, sala lekcyjna z możliwością ustawienia krzeseł w kręgu, flipchart/tablica magnetyczna, papier ksero, długopisy
Tytuł formy:” Depresja – rozumiesz - pomagasz.
Odbiorca formy: uczniowie szkół ponadpodstawowych
Imię i nazwisko realizatora: Emilia Ciemięga, Aleksandra Sell
Czas realizacji: 2h lekcyjne
Tematyka formy: Warsztaty dotyczące depresji młodzieńczej.
Warunki realizacji: sala, rzutnik, głośnik, kartki A4
Tytuł formy: Metody radzenia sobie ze stresem.
Odbiorca formy: uczniowie klas O- III (1 zespół klasowy- do 25 osób)
Imię i nazwisko realizatora: Klaudia Cysarz, Marcelina Słota
Czas realizacji: 1h lekcyjna
Tematyka formy: Celem zajęć jest rozpoznawanie oznak stresu oraz rozwijanie umiejętności radzenia sobie z napięciem pojawiającym się w trudnych sytuacjach.
Warunki realizacji: Zajęcia realizowane w sali lekcyjnej w formie warsztatowej. Wymagany strój sportowy oraz karimata/koc, radio.
Tytuł formy: Zamiast Hejtu
Odbiorca formy: młodzież w wieku 10-12
Imię i nazwisko realizatora: Marcelina Słota, Cysarz Klaudia
Czas realizacji: 45 minut
Tematyka formy: Celem zajęć jest m.in. poszerzenie świadomości wokół zjawiska hejtowania, zaprezentowanie sposobów reagowania na tego typu treści, poszukiwanie alternatywnych sposobów wyrażania swojej opinii.
Warunki realizacji: grupa 12-20 osób, wykład, burza mózgów, prezentacja, dyskusja. Zajęcia łączą elementy wykładu oraz dyskusji . Potrzebny projektor, głośniki, arkusze papieru,
PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA RODZICÓW
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
2024/2025
Zajęcia odbywają się na terenie szkoły na wniosek pracownika danej placówki.
Tytuł formy: Nauka przez zabawę
Odbiorca formy: Rodzice dzieci 5-6 letnich
Imię i nazwisko realizatora: Kamila Pytlarz – Kaczmarek; Natalia Krusińska
Czas realizacji: 60 minut
Tematyka formy: Wspólnie odkryjemy różne sposoby zabaw, pląsów i ćwiczeń które są atrakcyjne dla dziecka, ale co najważniejsze wspierają rozwój funkcji percepcyjno-motorycznych oraz koncentrację uwagi. Bo działanie, poznawanie i przeżywanie jest krokiem do osiągnięcia sukcesu.
Warunki realizacji: sala lekcyjna z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.
Tytuł formy: Razem do szkoły
Odbiorca formy: Rodzice dzieci sześcioletnich
Imię i nazwisko realizatora: Kamila Pytlarz – Kaczmarek; Natalia Krusińska
Czas realizacji: 60 minut
Tematyka formy: Razem do szkoły – czyli o gotowości dzieci do nauki w szkole, przedstawienie sfer, których prawidłowe ukształtowanie jest istotne do podjęcia nauki w szkole.
Warunki realizacji: sala lekcyjna z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.
Tytuł formy: Czy moje dziecko jest gotowe do szkoły?
Odbiorca formy: Rodzice dzieci przedszkolnych
Imię i nazwisko realizatora: Agnieszka Pietraszak
Czas realizacji: 1 h
Tematyka formy: Zaopatrzenie rodziców w pomocne narzędzie w celu pogłębienia wiedzy z zakresu przebiegu rozwoju wszystkich aspektów gotowości szkolnej dziecka
Warunki realizacji: Spotkanie na terenie przedszkola z rodzicami dzieci 6-letnich, które w roku szkolnym 2021/2022 rozpoczną naukę w szkole. Liczba osób – do 30. Wykład i dyskusja.
Tytuł formy: Zanim dziecko zacznie czytać i pisać?
Odbiorca formy: Rodzice dzieci przedszkolnych
Imię i nazwisko realizatora: Agnieszka Pietraszak
Czas realizacji: 1 h
Tematyka formy: Przekazanie rodzicom informacji w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych odpowiedzialnych za powodzenie w nauce czytania i pisania
Warunki realizacji: Spotkanie na terenie przedszkola z rodzicami dzieci 5-letnich. Liczba osób – do 30. Wykład i dyskusja.
Tytuł formy: Stymulowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.
Odbiorca formy: Rodzice dzieci w wieku 3-6 lat.
Imię i nazwisko realizatorów: Klaudia Cysarz, Emilia Ciemięga
Tematyka formy: Celem zajęć jest przedstawienie rodzicom sposobów w jaki mogą stymulować rozwój swoich dzieci w formie zabawy.
Warunki realizacji: Zajęcia realizowane w sali lekcyjnej z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.
Tytuł formy: Jak nauczyć dziecko efektywnego uczenia się?
Odbiorca formy: Rodzice uczniów klas I-II lub III-IV
Imię i nazwisko realizatorów: Klaudia Cysarz, Emilia Ciemięga
Tematyka formy: Celem zajęć jest nabycie wiedzy i rozwój umiejętności w zakresie stosowania podstawowych zasad i metod skutecznego uczenia się u swojego dziecka.
Warunki realizacji: Zajęcia realizowane w sali lekcyjnej z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.
Tytuł formy:” „Jak wspierać zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży”
Odbiorca formy: rodzice uczniów klas IV-VIII
Imię i nazwisko realizatora: Emilia Ciemięga, Aleksandra Sell
Czas realizacji: 1h
Tematyka formy: Wykład wraz z elementami warsztatu
Warunki realizacji: rzutnik, sala
PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA NAUCZYCIELI
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
2024/2025
Tytuł formy: Jak interpretować opinie.
Adresat: nauczyciele szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych
Termin: od października do maja
Prowadzący: Armuszewska Dominika, psycholog ZPPP w Pile
Cele warsztatu: interpretacja opinii wydawanych przez poradnie.
Warunki realizacji: Spotkanie na terenie szkoły lub poradni (do uzgodnienia). Liczba osób – do 20. Wykład i dyskusja.
Potrzebne pomoce: sprzęt projekcyjny.
Czas realizacji: 1h
Tytuł formy: Uczeń z opinią. Dostosowanie wymagań, metod i form pracy.
Odbiorca formy: Nauczyciele
Imię i nazwisko realizatorów: Klaudia Cysarz, Emilia Ciemięga
Tematyka formy: Celem warsztatu jest przekazanie nauczycielom wiedzy na temat planowania pracy z uczniem wymagającym dostosowania wymagań edukacyjnych.
Warunki realizacji: Zajęcia w formie warsztatowej. Wymagany sprzęt: komputer, projektor multimedialny, głośniki, arkusze papieru,. flamastry. Maksymalnie 15osób.
Tytuł formy: Praca z uczniem słabowidzącym
Odbiorca formy: nauczyciele szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych
Imię i nazwisko realizatora: Agnieszka Pietraszak
Czas realizacji: 1 – 2 h
Tematyka formy: Formy pomocy uczniowi słabowidzącemu, sposoby dostosowania metod pracy do potrzeb edukacyjnych ucznia słabowidzącego
Warunki realizacji: Spotkanie na terenie szkoły lub poradni (do uzgodnienia) z nauczycielami uczącymi ucznia słabowidzącego. Liczba osób – do 20. Wykład i dyskusja.
DODATKOWO NA TERENIE ZPPP:
Tytuł formy: Szkoła dla Rodziców i Wychowawców
Odbiorca formy: Rodzice
Imię i nazwisko realizatora: Kamila Pytlarz – Kaczmarek; Marcelina Słota
Emilia Ciemięga, Aleksandra Sell
Czas realizacji: 10x4h
Tematyka formy: Wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Nauka umiejętności lepszego porozumiewania się, refleksja nad własną postawą wychowawczą, wymiana doświadczeń, to małe kroki ku głębszej relacji, dającej zadowolenie, poczucie wzajemnej bliskości. To także nauka dialogu i kształtowanie więzi opartych na wzajemnym szacunku.
Warunki realizacji: zajęcia odbywają się w Sali szkoleniowej w PPP
- Szczegóły
- Kategoria: Zespół Poradni
PROPOZYCJE ZAJĘĆ W ROKU SZKOLNYM 2024/2025:
PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM:
Tytuł formy: Warsztaty logopedyczne dla dzieci i rodziców.
Odbiorca formy: dzieci w wieku przedszkolnym
Imię i nazwisko realizatora: Renata Piszczek, Agnieszka Kastner
Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 1-godzinne
Tematyka formy: Celem warsztatów jest zachęcenie rodziców do systematycznych ćwiczeń
logopedycznych przez zabawę w ramach profilaktyki logopedycznej oraz integracja
rodziców przez aktywne działanie.
Warunki realizacji: na terenie przedszkola
Tytuł formy: W świecie emocji
Odbiorca formy: 5-6 latki
Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik-Sypek
Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 3x45min.
Tematyka formy: Część 1 – Rozpoznawanie i nazywanie emocji, Część 2 – Nieprzyjemne emocje, Część 3 – Jak zachować spokój? Spotkania mają na celu pomóc dzieciom nauczyć się rozpoznawać, wyrażać i regulować emocje, których doświadczają.
Warunki realizacji: na terenie przedszkola
Tytuł formy: Zajęcia kynoterapeutyczne (dogoterapeutyczne)
Odbiorca formy: dzieci w wieku przedszkolnym
Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik – Sypek
Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 1-godzinne
Tematyka formy: Zajęcia dedykowane dla dzieci z obniżonym nastrojem, obniżoną samooceną, dla dzieci nieśmiałych. Mają na celu zwiększenie poczucia własnej wartości, zmniejszenie stresu, napięcia i lęku, rozwijają empatię oraz uczą właściwych postaw w stosunku do zwierząt.
Kynoterapia to metoda wzmacniająca efektywność rozwoju osobowości, edukacji i rehabilitacji, w której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies.
Warunki realizacji: na terenie poradni
Tematyka formy: Zajęcia rozwojowe polegają na wspieraniu samodzielności i kreatywności.
Zajęcia dedykowane są:-dla dzieci. Artterapia jest formą pracy terapeutycznej, która łączy w sztukę proces twórczy z psychoterapią.
Warunki realizacji: na terenie poradni
PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ I PONADPODSTAWOWEJ:
Tytuł formy: Zajęcia kynoterapeutyczne (dogoterapeutyczne)
Odbiorca formy: uczniowie klas I-III
Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik – Sypek
Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 1-godzinne
Tematyka formy: Zajęcia dedykowane dla dzieci z obniżonym nastrojem, obniżoną samooceną, dla dzieci nieśmiałych. Mają na celu zwiększenie poczucia własnej wartości, zmniejszenie stresu, napięcia i lęku, rozwijają empatię oraz uczą właściwych postaw w stosunku do zwierząt.
Kynoterapia to metoda wzmacniająca efektywność rozwoju osobowości, edukacji i rehabilitacji, w której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies.
Warunki realizacji: na terenie poradni
Tytuł formy: Jestem asertywny, ale nie agresywny.
Odbiorca formy: VI - VIII
Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik – Sypek
Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 1-godzinne
Tematyka formy: warsztat ma na celu wyposażyć uczniów w podstawowe umiejętności komunikacyjne, które pomagają lepiej zadbać o siebie i poradzić sobie z presją rówieśników, wymagających dorosłych ale również ich własnych ambicji.
Warunki realizacji: na terenie szkół
Tytuł formy: „Jak być dobrym zespołem klasowym”
Odbiorca formy: uczniowie klas I- III szkół podstawowych
Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela
Czas realizacji : 2x 45 minut
Tematyka formy: Zajęcia warsztatowe mające na celu integrowanie grupy, budowanie więzi między rówieśnikami. Uczniowie poprzez proponowane ćwiczenia uczą się współpracy w grupie rówieśniczej.
Warunki realizacji: cały zespół klasowy, na terenie szkoły, potrzebne będą: przybory do pisania, arkusze papieru
Tytuł formy: Czy dzieci lubią być bite?
Odbiorca formy: uczniowie klas II-III szkół podstawowych
Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela, Ludmiła Kostecka
Czas realizacji: 2x45 minut
Tematyka formy: Przedstawienie i wyjaśnienie uczniom zagadnień związanych z przemocą w rodzinie, jej wpływie na rozwój psychiczny dziecka. Zajęcia wskazują także na aspekty prawne dotyczące przemocy w rodzinie (niebieska linia, niebieska karta).
Warunki realizacji: cały zespół klasowy, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć :przybory do pisania, arkusze papieru
Tytuł formy: „Nie dotykaj mnie, gdy nie mam na to ochoty.”
Odbiorca formy: uczniowie klas II-III szkół podstawowych
Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela, Ludmiła Kostecka
Czas realizacji: 2x45 minut
Tematyka formy: Przedstawienie i wyjaśnienie uczniom informacji o prawie do prywatności, poszanowaniu własnej godności i osoby. Podczas zajęć uczestnicy nabywają także umiejętności wyznaczania granic intymności i właściwego manifestowania praw własnej prywatności.
Warunki realizacji: cały zespół klasowy, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć: przybory do pisania, arkusze papieru
Tytuł formy: EMOCJE- kolory naszego życia (TUS)
Odbiorca formy: uczniowie klas IV-VII szkół podstawowych oraz uczniowie klas I-II szkół ponadpodstawowych
Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela, Agnieszka Kastner
Czas realizacji: 2x45 minut
Tematyka formy: Jak radzić sobie z emocjami- mini wykład; uczniowie poznają sposoby radzenia sobie z emocjami; zwrócenie uwagi na emocje innych; regulacja emocji; refleksja nad tematem i nad sobą
Warunki realizacji: grupa uczniów 15-20 osobowa, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć: przybory do pisania (ołówki, długopisy, flamastry), arkusze papieru, duże kartki papieru, tablica, klej,
Tytuł formy: KOMUNIKACJA - o sztuce rozmawiania i słuchania (TUS)
Odbiorca formy: uczniowie klas IV-VII szkół podstawowych oraz uczniowie klas I-II szkół ponadpodstawowych
Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela, Agnieszka Kastner
Czas realizacji: 2x45 minut
Tematyka formy: Zapoznanie uczestników z elementami komunikacji interpersonalnej; Nauka komunikacji w praktyce; Mini wykład na temat komunikacji werbalnej i niewerbalnej; Rozpoznawanie trudności w podejmowaniu komunikatów oraz ważności obu dróg komunikacji.
Warunki realizacji: grupa uczniów 15-20 osobowa, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć: przybory do pisania, arkusze papieru, kartka papieru A3 lub większa
Tytuł formy: STRES- jak oswoić dziki zwierz, zwany stres? (TUS)
Odbiorca formy: uczniowie klas IV-VII szkół podstawowych oraz uczniowie klas I-II szkół ponadpodstawowych
Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela , Agnieszka Kastner
Czas realizacji: 2x45 minut
Tematyka formy: Zapoznanie z pojęciem stresu; Co to jest stres mobilizujący i dystres; Zobrazowanie własnego stresu; Zwrócenie uwagi na ważną rolę ciała w odczuwaniu stresu; Poznanie sposobów radzenia sobie ze stresem
Warunki realizacji: grupa uczniów 15-20 osobowa, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć: przybory do pisania, arkusze papieru, wydrukowane skrypty
PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI, RODZICÓW, PEDAGOGÓW:
PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA RODZICÓW DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM:
Tytuł formy: Rozwój mowy dziecka 6-7 letniego w świetle gotowości szkolnej
Odbiorca formy: rodzice dzieci 6 -7 letnich
Imię i nazwisko realizatora: Renata Piszczek, Agnieszka Kastner
Czas realizacji: spotkanie 1-godzinne
Tematyka formy: Celem spotkania jest omówienie rozwoju mowy dzieci 6 i 7-letnich. Rodzice zostaną zapoznani w jaki sposób mogą wspierać rozwój mowy swojego dziecka.
Warunki realizacji: na terenie placówek
Tytuł formy: Szybka adaptacja – jak wspierać dziecko przed rozpoczęciem edukacji przedszkolnej
Odbiorca formy: rodzice, których dzieci rozpoczynają edukację przedszkolną
Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik-Sypek
Czas realizacji: spotkanie 1-godzinne
Tematyka formy: Celem spotkania jest omówienie form wsparcia dziecka, które dopiero rozpocznie edukacje przedszkolną. Rodzice zostaną poinformowanie w jaki sposób mogą wspierać swoje dziecko w procesie adaptacji przedszkolnej.
Warunki realizacji: na terenie placówek
PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI I RODZICÓW:
Tytuł formy: prelekcja pt. „Problem alkoholowy w rodzinie”
Odbiorca formy: rodzice / nauczyciele
Imię i nazwisko realizatora: Marcin Gonsievski
Czas realizacji: 1 godzina lekcyjna (45 minut)
Tematyka formy: przedstawienie charakterystyki rodziny z problemem alkoholowym, sposobu jej funkcjonowania – fazy przystosowania do problemy alkoholowego, a także funkcjonowania poszczególnych członków rodziny, zwłaszcza dzieci (doświadczane emocje, przyjmowane role). Omówienie rodzinnych uwarunkowań problemu współuzależnienia, a także krótka charakterystyka dorosłych dzieci alkoholików (DDA).
Warunki realizacji: realizacja na terenie placówki/szkoły i zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami. Optymalna forma – prezentacja multimedialna (wskazane jest umożliwienie skorzystania z komputera i projektora), minimalne warunki – sala z możliwością przeprowadzenia zajęć w postaci wykładu. Zdalna forma - ewentualnie po wcześniejszej konsultacji z prowadzącym w zakresie ilości osób i możliwości technicznych oraz ram czasowych.
Tytuł formy: prelekcja pt. „Młodzież a uzależnienie od Internetu”
Odbiorca formy: rodzice / nauczyciele
Imię i nazwisko realizatora: Marcin Gonsievski
Czas realizacji: 1 godzina lekcyjna (45 minut)
Tematyka formy: Uwarunkowania i skutki uzależnienia od Internetu. Diagnoza uzależnienia od Internetu. Fazy uzależnienia od Internetu. Leczenie i profilaktyka uzależnienia od Internetu.
Warunki realizacji: realizacja na terenie placówki/szkoły i zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami. Optymalna forma – prezentacja multimedialna (wskazane jest umożliwienie skorzystania z komputera i projektora), minimalne warunki – sala z możliwością przeprowadzenia zajęć w postaci wykładu. Zdalna forma - ewentualnie po wcześniejszej konsultacji z prowadzącym w zakresie ilości osób i możliwości technicznych oraz ram czasowych.
- Szczegóły
- Kategoria: Zespół Poradni
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informujemy, że:
- Administratorem Danych Osobowych jest Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych w Pile ul. Sikorskiego 19 Piła 64-920 tel. 67 350 90 97 zwany w dalszej części Poradnią
- 2.Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych – naszym Inspektorem Ochrony Danych jest Pani Krystyna Górzna, kontakt : 728758706 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Dane osobowe przetwarzane są w następujących celach:
a) dane osobowe ucznia wraz z powiązanymi z nim danymi rodzica w celu realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, zgodnie z: ustawą z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty, Ustawą z dnia 14 grudnia 2016r. - Prawo oświatowe i wydanymi na ich podstawie rozporządzeniami odpowiednich ministrów, Ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. – RODO;
b) dane osobowe ucznia związane z jego udziałem w wycieczkach, konkursach i zawodach organizowanych w szkole i poza nią na podstawie podpisanej zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. – RODO;
c) wizerunek oraz osiągnięcia ucznia w celu publikacji w materiałach publikowanych lub autoryzowanych przez poradnię w mediach oraz na stronie internetowej poradni (na www i na facebooku), na tablicy informacyjnej w Poradni na podstawie podpisanej zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. – RODO;
- Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Dane osobowe ucznia i jego rodziców nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej poza obszar działania RODO.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści danych ucznia i powiązanych z nimi danych rodzica oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody) w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Wszystkie wymienione prawa wymagają pisemnej formy (np. zgody, oświadczenia, itp.).
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących ucznia i jego rodziców narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych wymienionych w pkt. 3a jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana(y) do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie niewpisanie ucznia do Ewidencji Uczniów poradni (czyli nieprzyjęcie ucznia). Podanie danych wymienionych w punktach 3b-3d wymaga pisemnej zgody a konsekwencja braku zgody lub jej niewyrażenia skutkuje: brakiem publikacji osiągnięć ucznia, zakazem udziału w konkursach i zawodach.
- Przekazane przez Panią/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
- Szczegóły
- Kategoria: Zespół Poradni
Formy realizowane na terenie PSWMiS w Pile
Temat zajęć: Jak rozwijać potencjał małego dziecka?
Cele zajęć: zapoznanie rodziców małych dzieci z potrzebami rozwojowymi małego dziecka,
podniesienie kompetencji wychowawczych rodziców.
Odbiorca: rodzice, nauczyciele, (0-3), przedszkole, szkoła podstawowa (klasy I-III)
Prowadzący: Elżbieta Sulich-Bekta
Temat zajęć: Znaczenie prawidłowego funkcjonowania wzroku i słuchu w nauce czytania i pisania w aspekcie integracji sensorycznej.
Cele zajęć: zapoznanie rodziców i nauczycieli ze znaczeniem prawidłowo funkcjonujących
zmysłów wzroku i słuchu w nauce czytania i pisania,
poznanie symptomów mogących wskazywać na nieprawidłowości w funkcjonowaniu wzroku i słuchu.
Odbiorca: rodzice, nauczyciele, (0-3), przedszkole, szkoła podstawowa (klasy I-III)
Prowadzący: Elżbieta Sulich-Bekta
- Szczegóły
- Kategoria: Zespół Poradni
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pile
ul. Gen. Sikorskiego 19
64-920 Piła
tel. 67 353 25 70
tel. kom. 509 758 330
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Poradnia prowadzi diagnozę, konsultacje, terapię, działalność psychoedukacyjną, działalność profilaktyczną oraz działalność informacyjną. Udziela pomocy uczniom, ich rodzinom, nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek mających siedzibę na terenie działania poradni tj. na obszarze 4 gmin: Piły, Ujścia, Kaczor i Szydłowa.
Dzieci nie uczęszczające do przedszkola mogą być objęte pomocą poradni ze względu na miejsce zamieszkania.
Na mocy zawartych porozumień poradnia przyjmuje dzieci niewidome i słabowidzące z powiatów: chodzieskiego, czarnkowsko-trzcianeckiego.
Sekretariat Poradni czynny:
- od poniedziałku do czwartku w godzinach od 7.30 do 16.00,
- w piątki od 7.30 do 15.00.
Na terenie Poradni działają:
- Punkt porad wychowawczych dla rodziców.
- Punkt informacji dla uczniów zdolnych.
- Punkt porad dla rodziców dzieci z diagnozą lub podejrzeniem dysleksji.
- Punkt informacji o zawodach dla uczniów i rodziców.
Strona 4 z 6