PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA 2024/2025

Zajęcia realizowane są od października do maja po uprzednim złożeniu pisemnego wniosku.

  

Tytuł formy:” Zajęcia z zakresu profilaktyki logopedycznej dla najmłodszych.”

Odbiorca formy: dzieci w wieku przedszkolnym

Imię i nazwisko realizatora: Paulina Borowczyk

Czas realizacji:  ok. 45 minut

Tematyka formy: Ćwiczenia i zabawy logopedyczne wspierające prawidłowy rozwój mowy dzieci.

Warunki realizacji: sala przedszkolna, liczba dzieci – do 25.

 

Tytuł formy:” Wyprawy do Krainy Uczuć”

Odbiorca formy: dzieci przedszkolne w wieku 5-7 lat.

Imię i nazwisko realizatora: Czesława Mierzyńska

Czas realizacji: listopad-maj

Tematyka formy: Grupowe zajęcia psychoedukacyjne mające na celu wzbogacanie wiedzy dzieci dotyczącej rozpoznawania i rozumienia uczuć u siebie i u innych. Jednocześnie będą mogły one poznać sposoby radzenia sobie z napięciem emocjonalnym, które pojawia się w momencie przeżywania „ trudnych uczuć”.

Warunki realizacji: sala gimnastyczna na terenie przedszkola, 2 spotkania ok. 45 minut.

 

Tytuł formy: „Wyprawy  do Krainy Wyobraźni”

Odbiorca formy: grupa przedszkolna 6-7 latków

Imię i nazwisko realizatora: Czesława Mierzyńska

Czas realizacji:  listopad - maj

Tematyka formy: grupowe zajęcia psychoedukacyjne wykorzystujące formę zabawy dramowej, mające na celu rozwijanie wyobraźni, twórczego myślenia, skupiania uwagi, pamięci, wiedzy o świecie  i  orientacji przestrzennej. Jednocześnie w ich trakcie dzieci nabywają doświadczeń w wypowiadaniu się i słuchaniu innych, uczą się wspólnego podejmowania decyzji i wzbogacają swój repertuar zabaw, które nie mają charakteru agresywno-rywalizującego.

 

 

 

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA UCZNIÓW 

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA 2024/2025

 

Tytuł formy: „Poznajemy nasze emocje”

Odbiorca formy:  klasy III SP

Imię i nazwisko realizatora: Natalia Krusińska, Kamila Pytlarz-Kaczmarek

Czas realizacji: 2 h lekcyjne

Tematyka formy:  rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych, w tym składowych inteligencji emocjonalnej, samoświadomości – monitorowanie i rozpoznawanie uczuć, samoregulacji – zdolności do wyciszania się, skupiania uwagi, kontroli zachowań,

Warunki realizacji:  sala lekcyjna

 

Tytuł formy: Jak się uczyć, żeby się nauczyć?

Odbiorca formy: uczniowie klas IV-VIII szkoły podstawowej

Imię i nazwisko realizatora: Klaudia Cysarz, Emilia Ciemięga

Czas realizacji: 1h lekcyjna

Tematyka formy: Celem zajęć jest wypracowanie umiejętności szybszego i bardziej efektywnego przyswajania wiedzy u uczniów

Warunki realizacji: zajęcia w formie warsztatowej, laptop, projektor multimedialny, głośniki, arkusze papieru.

 

Tytuł formy: „Jak zdobyć przyjaciół?”

Odbiorca formy: uczniowie klas IV-VIII szkoły podstawowej

Imię i nazwisko realizatora: Klaudia Cysarz, Emilia Ciemięga

Czas realizacji: 1h lekcyjna

Tematyka formy: uczniowie klas IV-VIII szkoły podstawowej

Warunki realizacji: zajęcia w formie warsztatowej, laptop, projektor multimedialny, głośniki, arkusze papieru.

  

Tytuł formy: ”Hejt w internecie – sposoby radzenia”

Odbiorca formy:  klasy III SP

Imię i nazwisko realizatora: Natalia Krusińska, Kamila Pytlarz-Kaczmarek

Czas realizacji: 2 h lekcyjne

Tematyka formy:  Emocje towarzyszące zjawisku, zasady bezpiecznego korzystania, sposoby radzenia sobie

Warunki realizacji:  sala lekcyjna, do 15 osób

 

Tytuł formy: "Trening twórczości"

Odbiorca formy: klasy VIII

Imię i nazwisko realizatora:  Anna Suchodół - psycholog

Czas realizacji:  2 godziny lekcyjne

Tematyka formy: Zapoznanie z twórczością jako sposobem myślenia oraz uświadomienie własnych możliwości i potencjału twórczego. Zaprezentowanie metod myślenia i działania, które pozwalają na niestereotypowe podejście do problemów poprzez usunięcie barier hamujących twórczą aktywność. Ćwiczenia pozwalają na uświadomienie sobie różnych punktów widzenia tej samej sytuacji. Taka świadomość i umiejętność  wykorzystania jej w praktyce czyni relacje z innymi ludźmi bardziej udanymi, gdyż dana osoba potrafi postawić się na miejscu innego człowieka i rozważyć daną kwestię z jego perspektywy.


Warunki realizacji:  grupa 12-15 osób, sala lekcyjna z możliwością ustawienia krzeseł w kręgu, flipchart/tablica magnetyczna, papier ksero, długopisy

 

Tytuł formy: Stres oraz zaburzenia depresyjne wśród młodzieży.

Adresat: wszyscy uczniowie od klasy VII

Termin: od października  do maja 

Prowadzący: Armuszewska Dominika – psycholog ZPPP w Pile, Aleksandra Horbatowicz - pedagog

Cele warsztatu: podstawy o stresie, sposoby radzenia sobie ze stresem, podstawowe informacje o przyczynach depresji, wzmocnienie poczucia własnej wartości, rozpoznawanie objawów depresji, wsparcie osoby z depresją.

Warunki realizacji: grupa 12 osób /klasa.

Potrzebne pomoce: sprzęt projekcyjny, kartki i długopisy, tablice, pozostały sprzęt szkolny.

Metody: burza mózgów, pogadanka połączona, rundka.

  

Tytuł formy: Relacje i komunikacja w grupie

Adresat: klasy IV-V

Imię i nazwisko realizatora: Marcelina Słota - pedagog, Kamila Pytlarz-Kaczmarek

Czas realizacji: 45 minut

Tematyka formy: Celem zajęć jest m.in. poszerzenie świadomości na temat komunikacji i relacji

Warunki realizacji: grupa 12 osób /klasa, wykład, burza mózgów, dyskusja. 

 

Tytuł formy:”  Poznajmy się lepiej.

Odbiorca formy:  uczniowie klas I i IV

Imię i nazwisko realizatora:  Emilia Ciemięga - pedagog

Czas realizacji:  2h lekcyjne

Tematyka formy: Warsztaty integracyjne, wspierające budowanie akceptacji, komunikacji oraz współpracy w grupie klasowej.

Warunki realizacji:  sala lekcyjna, grupa klasowa, kartki A4, materiały plastyczne

 

 

 

Tytuł formy:”  Konflikt w grupie i co dalej?.

Odbiorca formy:  uczniowie klas I i IV

Imię i nazwisko realizatora:  Emilia Ciemięga- pedagog

Czas realizacji:  2h lekcyjne

Tematyka formy: Warsztaty dotyczące hejtu i rozwiązywania konfliktu w grupie klasowej.

Warunki realizacji:  sala lekcyjna, grupa klasowa, kartki A4, materiały plastyczne

 

Tytuł formy:”  Jak wesprzeć ucznia z ADHD.

Odbiorca formy:  nauczyciele szkół podstawowych

Imię i nazwisko realizatora:  Emilia Ciemięga, Aleksandra Sell

Czas realizacji:  2h

Tematyka formy: Warsztaty mające na komunikacji w grupie

celu ukazanie różnic i podobieństw między uczniami, bazy to wspólnej akceptacji, zabawy, współpracy.

Warunki realizacji:  sala, rzutnik, kartki A4

 

 

Tytuł formy:” "Trening twórczości"

Odbiorca formy:  od klasy I szkoły ponadpodstawowej

Imię i nazwisko realizatora:  Anna Suchodół -psycholog

Czas realizacji:  2 godziny lekcyjne

Tematyka formy: Zapoznanie z twórczością jako sposobem myślenia oraz uświadomienie własnych możliwości i potencjału twórczego. Zaprezentowanie metod myślenia i działania, które pozwalają na niestereotypowe podejście do problemów poprzez usunięcie barier hamujących twórczą aktywność. Ćwiczenia pozwalają na uświadomienie sobie różnych punktów widzenia tej samej sytuacji. Taka świadomość i umiejętność  wykorzystania jej w praktyce czyni relacje z innymi ludźmi bardziej udanymi, gdyż dana osoba potrafi postawić się na miejscu innego człowieka i rozważyć daną kwestię z jego perspektywy.


Warunki realizacji: klasa,  sala lekcyjna z możliwością ustawienia krzeseł w kręgu, flipchart/tablica magnetyczna, papier ksero, długopisy

  

Tytuł formy:”  Depresja – rozumiesz - pomagasz.

Odbiorca formy:  uczniowie szkół ponadpodstawowych

Imię i nazwisko realizatora:  Emilia Ciemięga, Aleksandra Sell

Czas realizacji:  2h lekcyjne

Tematyka formy: Warsztaty dotyczące depresji młodzieńczej.

Warunki realizacji:  sala, rzutnik, głośnik, kartki A4

 

Tytuł formy: Metody radzenia sobie ze stresem.

Odbiorca formy: uczniowie klas O- III (1 zespół klasowy- do 25 osób) 

Imię i nazwisko realizatora: Klaudia Cysarz, Marcelina Słota

Czas realizacji: 1h lekcyjna

Tematyka formy: Celem zajęć jest rozpoznawanie oznak stresu oraz rozwijanie umiejętności radzenia sobie z napięciem pojawiającym się w trudnych sytuacjach.

Warunki realizacji: Zajęcia realizowane w sali lekcyjnej w formie warsztatowej. Wymagany strój sportowy oraz karimata/koc, radio.

 

 

Tytuł formy: Zamiast Hejtu

Odbiorca formy: młodzież w wieku 10-12

Imię i nazwisko realizatora: Marcelina Słota, Cysarz Klaudia

Czas realizacji: 45 minut

Tematyka formy: Celem zajęć jest m.in. poszerzenie świadomości wokół zjawiska hejtowania, zaprezentowanie sposobów reagowania na tego typu treści, poszukiwanie alternatywnych sposobów wyrażania swojej opinii.

Warunki realizacji: grupa 12-20 osób, wykład, burza mózgów, prezentacja, dyskusja. Zajęcia łączą elementy wykładu oraz dyskusji . Potrzebny projektor, głośniki, arkusze papieru,

 

 

 

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA RODZICÓW

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA

2024/2025

 

Zajęcia odbywają się na terenie szkoły na wniosek pracownika danej placówki.

 

Tytuł formy: Nauka przez zabawę

Odbiorca formy: Rodzice dzieci 5-6 letnich

Imię i nazwisko realizatora: Kamila Pytlarz – Kaczmarek; Natalia Krusińska

Czas realizacji: 60 minut

Tematyka formy: Wspólnie odkryjemy różne sposoby zabaw, pląsów i ćwiczeń które są atrakcyjne dla dziecka, ale co najważniejsze wspierają rozwój funkcji percepcyjno-motorycznych oraz koncentrację uwagi. Bo działanie, poznawanie i przeżywanie jest krokiem do osiągnięcia sukcesu.

Warunki realizacji: sala lekcyjna z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.

 

 

Tytuł formy: Razem do szkoły

Odbiorca formy: Rodzice dzieci sześcioletnich

Imię i nazwisko realizatora: Kamila Pytlarz – Kaczmarek; Natalia Krusińska

Czas realizacji: 60 minut

Tematyka formy: Razem do szkoły – czyli o gotowości dzieci do nauki w szkole, przedstawienie sfer, których prawidłowe ukształtowanie jest istotne do podjęcia nauki w szkole.

Warunki realizacji: sala lekcyjna z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.

 

Tytuł formy: Czy moje dziecko jest gotowe do szkoły?

Odbiorca formy: Rodzice dzieci przedszkolnych

Imię i nazwisko realizatora: Agnieszka Pietraszak

Czas realizacji:  1 h

Tematyka formy: Zaopatrzenie rodziców w pomocne narzędzie w celu pogłębienia wiedzy z zakresu przebiegu rozwoju wszystkich aspektów gotowości szkolnej dziecka

Warunki realizacji: Spotkanie na terenie przedszkola z rodzicami dzieci 6-letnich, które w roku szkolnym 2021/2022 rozpoczną naukę w szkole. Liczba osób – do 30. Wykład i dyskusja.

 

Tytuł formy: Zanim dziecko zacznie czytać i pisać?

Odbiorca formy: Rodzice dzieci przedszkolnych

Imię i nazwisko realizatora: Agnieszka Pietraszak

Czas realizacji:  1 h

Tematyka formy: Przekazanie rodzicom informacji w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych odpowiedzialnych za powodzenie w nauce czytania i pisania

Warunki realizacji: Spotkanie na terenie przedszkola z rodzicami dzieci 5-letnich. Liczba osób – do 30. Wykład i dyskusja.

 

Tytuł formy: Stymulowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.

Odbiorca formy: Rodzice dzieci w wieku 3-6 lat.

Imię i nazwisko realizatorów: Klaudia Cysarz, Emilia Ciemięga

Tematyka formy: Celem zajęć jest przedstawienie rodzicom sposobów w jaki mogą stymulować rozwój swoich dzieci w formie zabawy. 

Warunki realizacji: Zajęcia realizowane w sali lekcyjnej z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.

 

Tytuł formy: Jak nauczyć dziecko efektywnego uczenia się?  

Odbiorca formy: Rodzice uczniów klas I-II lub III-IV 

Imię i nazwisko realizatorów: Klaudia Cysarz, Emilia Ciemięga

Tematyka formy: Celem zajęć jest nabycie wiedzy i rozwój umiejętności w zakresie stosowania podstawowych zasad i metod skutecznego uczenia się u swojego dziecka.

Warunki realizacji: Zajęcia realizowane w sali lekcyjnej z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.

 

Tytuł formy:”  „Jak wspierać zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży”

Odbiorca formy:  rodzice uczniów klas IV-VIII

Imię i nazwisko realizatora:  Emilia Ciemięga, Aleksandra Sell

Czas realizacji:  1h

Tematyka formy:  Wykład wraz z elementami warsztatu

Warunki realizacji:  rzutnik, sala

 

 

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA NAUCZYCIELI

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA

2024/2025

 

Tytuł formy: Jak interpretować opinie.

Adresat: nauczyciele szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych

Termin: od października do maja

Prowadzący: Armuszewska Dominika,  psycholog ZPPP w Pile

Cele warsztatu: interpretacja opinii wydawanych przez poradnie.

Warunki realizacji: Spotkanie na terenie szkoły lub poradni (do uzgodnienia). Liczba osób – do 20. Wykład i dyskusja.

Potrzebne pomoce: sprzęt projekcyjny.

Czas realizacji: 1h

 

Tytuł formy: Uczeń z opinią. Dostosowanie wymagań, metod i form pracy.

Odbiorca formy: Nauczyciele

Imię i nazwisko realizatorów: Klaudia Cysarz, Emilia Ciemięga

Tematyka formy: Celem warsztatu jest przekazanie nauczycielom wiedzy na temat planowania pracy z uczniem wymagającym dostosowania wymagań edukacyjnych.

Warunki realizacji: Zajęcia w formie warsztatowej. Wymagany sprzęt: komputer, projektor multimedialny, głośniki, arkusze papieru,. flamastry. Maksymalnie 15osób.

 

Tytuł formy: Praca z uczniem słabowidzącym

Odbiorca formy: nauczyciele szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych

Imię i nazwisko realizatora: Agnieszka Pietraszak

Czas realizacji:  1 – 2 h

Tematyka formy: Formy pomocy uczniowi słabowidzącemu, sposoby dostosowania metod pracy do potrzeb edukacyjnych ucznia słabowidzącego

Warunki realizacji: Spotkanie na terenie szkoły lub poradni (do uzgodnienia) z nauczycielami uczącymi ucznia słabowidzącego. Liczba osób – do 20. Wykład i dyskusja.

 

DODATKOWO NA TERENIE ZPPP:

Tytuł formy: Szkoła dla Rodziców i Wychowawców

Odbiorca formy: Rodzice

Imię i nazwisko realizatora: Kamila Pytlarz – Kaczmarek; Marcelina Słota

                                            Emilia Ciemięga, Aleksandra Sell

Czas realizacji: 10x4h

Tematyka formy: Wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Nauka umiejętności lepszego porozumiewania się, refleksja nad własną postawą wychowawczą, wymiana doświadczeń, to małe kroki ku głębszej relacji, dającej zadowolenie, poczucie wzajemnej bliskości. To także nauka dialogu i kształtowanie więzi opartych na wzajemnym szacunku.

Warunki realizacji: zajęcia odbywają się w Sali szkoleniowej w PPP

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ W ROKU SZKOLNYM 2024/2025:

PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM:

Tytuł formy: Warsztaty logopedyczne dla dzieci i rodziców.

Odbiorca formy: dzieci w wieku przedszkolnym

Imię i nazwisko realizatora: Renata Piszczek, Agnieszka Kastner

Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 1-godzinne

Tematyka formy: Celem warsztatów  jest zachęcenie rodziców do systematycznych ćwiczeń 

logopedycznych przez zabawę w ramach profilaktyki logopedycznej oraz integracja 

rodziców przez aktywne działanie.

Warunki realizacji: na terenie przedszkola

 

Tytuł formy: W świecie emocji

Odbiorca formy: 5-6 latki

Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik-Sypek

Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 3x45min.

Tematyka formy: Część 1 – Rozpoznawanie i nazywanie emocji, Część 2 – Nieprzyjemne emocje, Część 3 – Jak zachować spokój? Spotkania mają na celu pomóc dzieciom nauczyć się rozpoznawać, wyrażać i regulować emocje, których doświadczają.

Warunki realizacji: na terenie przedszkola

                                

Tytuł formy: Zajęcia kynoterapeutyczne (dogoterapeutyczne)

Odbiorca formy: dzieci w wieku przedszkolnym

Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik – Sypek

Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 1-godzinne

Tematyka formy: Zajęcia dedykowane dla dzieci z obniżonym nastrojem, obniżoną samooceną, dla dzieci nieśmiałych. Mają na celu zwiększenie poczucia własnej wartości, zmniejszenie stresu, napięcia i lęku, rozwijają empatię oraz uczą właściwych postaw w stosunku do zwierząt.

Kynoterapia to metoda wzmacniająca efektywność rozwoju osobowości, edukacji i rehabilitacji, w której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies.

Warunki realizacji: na terenie poradni

  

Tematyka formy:  Zajęcia rozwojowe polegają na wspieraniu samodzielności i kreatywności.

Zajęcia dedykowane są:-dla dzieci. Artterapia jest formą  pracy terapeutycznej, która łączy w sztukę proces twórczy z psychoterapią.

 

Warunki realizacji: na terenie poradni

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ I PONADPODSTAWOWEJ:

 

 

Tytuł formy: Zajęcia kynoterapeutyczne (dogoterapeutyczne)

Odbiorca formy: uczniowie klas I-III

Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik – Sypek

Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 1-godzinne

Tematyka formy: Zajęcia dedykowane dla dzieci z obniżonym nastrojem, obniżoną samooceną, dla dzieci nieśmiałych. Mają na celu zwiększenie poczucia własnej wartości, zmniejszenie stresu, napięcia i lęku, rozwijają empatię oraz uczą właściwych postaw w stosunku do zwierząt.

Kynoterapia to metoda wzmacniająca efektywność rozwoju osobowości, edukacji i rehabilitacji, w której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies.

Warunki realizacji: na terenie poradni

 

Tytuł formy: Jestem asertywny, ale nie agresywny.

Odbiorca formy: VI - VIII

Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik – Sypek

Czas realizacji: zajęcia warsztatowe 1-godzinne

Tematyka formy: warsztat ma na celu wyposażyć uczniów w podstawowe umiejętności komunikacyjne, które pomagają lepiej zadbać o siebie i poradzić sobie z presją rówieśników, wymagających dorosłych ale również ich własnych ambicji.

Warunki realizacji: na terenie szkół

 

Tytuł formy: „Jak być dobrym zespołem klasowym”

Odbiorca formy: uczniowie klas I- III szkół podstawowych

Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela

Czas realizacji : 2x 45 minut

Tematyka formy: Zajęcia warsztatowe mające na celu integrowanie grupy, budowanie więzi między rówieśnikami. Uczniowie poprzez proponowane ćwiczenia uczą się współpracy w grupie rówieśniczej.

Warunki realizacji: cały zespół klasowy, na terenie szkoły, potrzebne będą: przybory do pisania, arkusze papieru

 

Tytuł formy: Czy dzieci lubią być bite?

Odbiorca formy: uczniowie klas II-III szkół podstawowych

Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela, Ludmiła Kostecka

Czas realizacji: 2x45 minut

Tematyka formy: Przedstawienie i wyjaśnienie uczniom zagadnień związanych z przemocą w rodzinie, jej wpływie na rozwój psychiczny dziecka. Zajęcia wskazują także na aspekty prawne dotyczące przemocy w rodzinie (niebieska linia, niebieska karta).

Warunki realizacji: cały zespół klasowy, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć :przybory do pisania, arkusze papieru

 

Tytuł formy: „Nie dotykaj mnie, gdy nie mam na to ochoty.”

Odbiorca formy: uczniowie klas II-III szkół podstawowych

Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela, Ludmiła Kostecka

Czas realizacji: 2x45 minut

Tematyka formy: Przedstawienie i wyjaśnienie uczniom informacji o prawie do prywatności, poszanowaniu własnej godności i osoby. Podczas zajęć uczestnicy nabywają także umiejętności wyznaczania granic intymności i właściwego manifestowania praw własnej prywatności.

Warunki realizacji: cały zespół klasowy, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć: przybory do pisania, arkusze papieru

 

Tytuł formy: EMOCJE- kolory naszego życia (TUS)

Odbiorca formy: uczniowie klas  IV-VII szkół podstawowych  oraz uczniowie klas I-II szkół ponadpodstawowych

Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela, Agnieszka Kastner

Czas realizacji: 2x45 minut

Tematyka formy: Jak radzić sobie z emocjami- mini wykład; uczniowie poznają sposoby radzenia sobie z emocjami; zwrócenie uwagi na emocje innych; regulacja emocji; refleksja nad tematem i nad sobą

Warunki realizacji: grupa uczniów 15-20 osobowa, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć: przybory do pisania (ołówki, długopisy, flamastry), arkusze papieru, duże kartki papieru,  tablica, klej,

 

Tytuł formy: KOMUNIKACJA - o sztuce rozmawiania i słuchania (TUS)

Odbiorca formy: uczniowie klas  IV-VII szkół podstawowych  oraz uczniowie klas I-II szkół ponadpodstawowych

Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela, Agnieszka Kastner

Czas realizacji: 2x45 minut

Tematyka formy: Zapoznanie uczestników  z elementami komunikacji interpersonalnej; Nauka komunikacji w praktyce; Mini wykład  na temat komunikacji werbalnej i niewerbalnej;  Rozpoznawanie trudności w podejmowaniu komunikatów oraz ważności obu dróg komunikacji.

Warunki realizacji: grupa uczniów 15-20 osobowa, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć: przybory do pisania, arkusze papieru, kartka papieru A3 lub większa

 

Tytuł formy: STRES- jak oswoić dziki zwierz, zwany stres? (TUS)

Odbiorca formy: uczniowie klas  IV-VII szkół podstawowych  oraz uczniowie klas I-II szkół ponadpodstawowych

Imię i nazwisko realizatora: Jolanta Giczela , Agnieszka Kastner

Czas realizacji: 2x45 minut

Tematyka formy: Zapoznanie z pojęciem stresu; Co to jest stres mobilizujący i dystres; Zobrazowanie własnego stresu; Zwrócenie uwagi na ważną rolę ciała w odczuwaniu stresu; Poznanie sposobów radzenia sobie ze stresem

 Warunki realizacji: grupa uczniów 15-20 osobowa, na terenie szkoły, potrzebne podczas zajęć: przybory do pisania, arkusze papieru, wydrukowane skrypty

 

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI, RODZICÓW, PEDAGOGÓW:

 

 PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA RODZICÓW DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM:

Tytuł formy: Rozwój mowy dziecka 6-7 letniego w świetle gotowości szkolnej

Odbiorca formy: rodzice dzieci 6 -7 letnich

Imię i nazwisko realizatora: Renata Piszczek, Agnieszka Kastner

Czas realizacji: spotkanie 1-godzinne

Tematyka formy: Celem spotkania jest omówienie rozwoju mowy dzieci 6 i 7-letnich. Rodzice zostaną zapoznani w jaki sposób mogą wspierać rozwój mowy swojego dziecka.

Warunki realizacji: na terenie placówek

 

Tytuł formy: Szybka adaptacja – jak wspierać dziecko przed rozpoczęciem edukacji przedszkolnej

Odbiorca formy: rodzice, których dzieci rozpoczynają edukację przedszkolną

Imię i nazwisko realizatora: Karolina Pikulik-Sypek

Czas realizacji: spotkanie 1-godzinne

Tematyka formy: Celem spotkania jest omówienie form wsparcia dziecka, które dopiero rozpocznie edukacje przedszkolną. Rodzice zostaną poinformowanie w jaki sposób mogą wspierać swoje dziecko w procesie adaptacji przedszkolnej.

Warunki realizacji: na terenie placówek

 

 PROPOZYCJE ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI I RODZICÓW:

Tytuł formy: prelekcja pt. „Problem alkoholowy w rodzinie”

Odbiorca formy: rodzice / nauczyciele

Imię i nazwisko realizatora: Marcin Gonsievski

Czas realizacji: 1 godzina lekcyjna (45 minut)

Tematyka formy: przedstawienie charakterystyki rodziny z problemem alkoholowym, sposobu jej funkcjonowania – fazy przystosowania do problemy alkoholowego, a także funkcjonowania poszczególnych członków rodziny, zwłaszcza dzieci (doświadczane emocje, przyjmowane role). Omówienie rodzinnych uwarunkowań problemu współuzależnienia, a także krótka charakterystyka dorosłych dzieci alkoholików (DDA).

Warunki realizacji: realizacja na terenie placówki/szkoły i zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami. Optymalna forma – prezentacja multimedialna (wskazane jest umożliwienie skorzystania z komputera i projektora), minimalne warunki – sala z możliwością przeprowadzenia zajęć  w postaci wykładu. Zdalna forma - ewentualnie po wcześniejszej konsultacji z prowadzącym w zakresie ilości osób i możliwości technicznych oraz ram czasowych.

 

Tytuł formy: prelekcja pt. „Młodzież a uzależnienie od Internetu”

Odbiorca formy: rodzice / nauczyciele

Imię i nazwisko realizatora: Marcin Gonsievski

Czas realizacji: 1 godzina lekcyjna (45 minut)

Tematyka formy: Uwarunkowania i skutki uzależnienia od Internetu. Diagnoza uzależnienia od Internetu. Fazy uzależnienia od Internetu. Leczenie i profilaktyka uzależnienia od Internetu.

Warunki realizacji: realizacja na terenie placówki/szkoły i zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami. Optymalna forma – prezentacja multimedialna (wskazane jest umożliwienie skorzystania z komputera i projektora), minimalne warunki – sala z możliwością przeprowadzenia zajęć w postaci wykładu. Zdalna forma - ewentualnie po wcześniejszej konsultacji z prowadzącym w zakresie ilości osób i możliwości technicznych oraz ram czasowych.

 

 

Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informujemy, że:

  1. Administratorem Danych Osobowych jest Zespół Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych w Pile ul. Sikorskiego 19 Piła 64-920 tel. 67 350 90 97 zwany w dalszej części Poradnią
  2. 2.Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych – naszym Inspektorem Ochrony Danych jest Pani Krystyna Górzna, kontakt : 728758706 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  3. Dane osobowe przetwarzane są w następujących celach:

a) dane osobowe ucznia wraz z powiązanymi z nim danymi rodzica w celu realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, zgodnie z: ustawą z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty, Ustawą z dnia 14 grudnia 2016r. - Prawo oświatowe i wydanymi na ich podstawie rozporządzeniami odpowiednich ministrów, Ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. – RODO;

b) dane osobowe ucznia związane z jego udziałem w wycieczkach, konkursach i zawodach organizowanych w szkole i poza nią na podstawie podpisanej zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. – RODO;

c) wizerunek oraz osiągnięcia ucznia w celu publikacji w materiałach publikowanych lub autoryzowanych przez poradnię w mediach oraz na stronie internetowej poradni (na www i na facebooku), na tablicy informacyjnej w Poradni na podstawie podpisanej zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. – RODO;

  1. Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  2. Dane osobowe ucznia i jego rodziców nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej poza obszar działania RODO.
  3. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści danych ucznia i powiązanych z nimi danych rodzica oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody) w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Wszystkie wymienione prawa wymagają pisemnej formy (np. zgody, oświadczenia, itp.).
  4. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących ucznia i jego rodziców narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.
  5. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych wymienionych w pkt. 3a jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana(y) do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie niewpisanie ucznia do Ewidencji Uczniów poradni (czyli nieprzyjęcie ucznia). Podanie danych wymienionych w punktach 3b-3d wymaga pisemnej zgody a konsekwencja braku zgody lub jej niewyrażenia skutkuje: brakiem publikacji osiągnięć ucznia, zakazem udziału w konkursach i zawodach.
  6. Przekazane przez Panią/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.

 


                                             

 

Formy realizowane na terenie PSWMiS w Pile

 

Temat zajęć: Jak rozwijać potencjał małego dziecka?

Cele zajęć: zapoznanie rodziców małych dzieci z potrzebami rozwojowymi małego dziecka,

podniesienie kompetencji wychowawczych rodziców.

Odbiorca: rodzice, nauczyciele, (0-3), przedszkole, szkoła podstawowa (klasy I-III)

Prowadzący: Elżbieta Sulich-Bekta

 

Temat zajęć: Znaczenie prawidłowego funkcjonowania wzroku i słuchu w nauce czytania i pisania w aspekcie integracji sensorycznej.

Cele zajęć: zapoznanie rodziców i nauczycieli ze znaczeniem prawidłowo funkcjonujących

zmysłów wzroku i słuchu w nauce czytania i pisania,

poznanie symptomów mogących wskazywać na nieprawidłowości w funkcjonowaniu wzroku i słuchu.

Odbiorca: rodzice, nauczyciele, (0-3), przedszkole, szkoła podstawowa (klasy I-III)

Prowadzący: Elżbieta Sulich-Bekta

 

 

 

 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pile
ul. Gen. Sikorskiego 19
64-920 Piła
tel. 67 353 25 70
tel. kom. 509 758 330

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Poradnia  prowadzi diagnozę, konsultacje, terapię, działalność psychoedukacyjną, działalność profilaktyczną oraz działalność informacyjną. Udziela pomocy uczniom, ich rodzinom, nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek mających siedzibę na terenie działania poradni tj. na obszarze 4 gmin: Piły, Ujścia, Kaczor i Szydłowa.

Dzieci nie uczęszczające do przedszkola mogą być objęte pomocą poradni ze względu na miejsce zamieszkania.

Na mocy zawartych porozumień poradnia przyjmuje dzieci niewidome i słabowidzące z powiatów: chodzieskiego, czarnkowsko-trzcianeckiego.

 

Sekretariat Poradni czynny:

  • od poniedziałku do czwartku w godzinach od 7.30 do 16.00,
  • w piątki od 7.30 do 15.00.

 

Na terenie Poradni działają:

  • Punkt porad wychowawczych dla rodziców.
  • Punkt informacji dla uczniów zdolnych.
  • Punkt porad dla rodziców dzieci z diagnozą lub podejrzeniem dysleksji.
  • Punkt informacji o zawodach dla uczniów i rodziców.