Tytuł formy: „Wyprawy do Krainy Wyobraźni”
Odbiorca formy: dzieci przedszkolne w wieku 6-7 lat
Imię i nazwisko realizatora: Czesława Mierzyńska
Czas realizacji: 15.10.2018 r. – 30.06.2019
Tematyka formy: Grupowe zajęcia psychoedukacyjne wykorzystujące formę zabawy dramowej , mające na celu rozwijanie wyobraźni, twórczego myślenia, skupiania uwagi, pamięci, wiedzy o świecie i orientacji przestrzennej. Jednocześnie w ich trakcie dzieci nabywają doświadczeń w wypowiadaniu się i słuchaniu innych, uczą się wspólnego podejmowania decyzji i wzbogacają swój repertuar zabaw, które nie mają charakteru agresywno-rywalizującego.
Warunki realizacji: sala gimnastyczna na terenie przedszkola, 5 spotkań ok. 60 minutowych.
Tytuł formy:” Wyprawy do Krainy Uczuć”
Odbiorca formy: dzieci przedszkolne w wieku 5-7 lat.
Imię i nazwisko realizatora: Czesława Mierzyńska
Czas realizacji: 01.02.2019 r.
Tematyka formy: Grupowe zajęcia psychoedukacyjne mające na celu wzbogacanie wiedzy dzieci dotyczącej rozpoznawania i rozumienia uczuć u siebie i u innych. Jednocześnie będą mogły one poznać sposoby radzenia sobie z napięciem emocjonalnym, które pojawia się w momencie przeżywania „ trudnych uczuć”.
Warunki realizacji: sala gimnastyczna na terenie przedszkola, 3-4 spotkania ok. 45 minut.
Tytuł formy: Właściwe żywienie i karmienie małego dziecka(0-3).
Odbiorca formy: rodzice dzieci od 0 do 3lat.
Imię i nazwisko realizatora: Elżbieta Sulich-Bekta, Aneta Wesołowska, Ewa Czajka
Czas realizacji: 60 min.
Tematyka formy: Ogólne wiadomości na temat właściwego żywienia i karmienia małych dzieci, jego znaczenia dla rozwoju dziecka, w tym wpływu na rozwój mózgu, koncentrację i mowę .
Warunki realizacji: realizacja na terenie poradni, spotkanie edukacyjne.
Tytuł formy: Niepokojące objawy w rozwoju małego dziecka( 0-3)
Odbiorca formy: rodzice dzieci od 0 do 3lat.
Imię i nazwisko realizatora: Elżbieta Sulich-Bekta, Aneta Wesołowska, Ewa Czajka
Czas realizacji: 60 min.
Tematyka formy: Omówienie kamieni milowych według Voity. Nieprawidłowości w rozwoju mowy. Stymulowanie rozwoju poprzez zabawę.
Warunki realizacji: na terenie poradni, spotkanie edukacyjne.
Tytuł formy: Profilaktyka logopedyczna
Odbiorca formy: rodzice dzieci w wieku przedszkolnym
Imię i nazwisko realizatora: Aleksandra Skonieczna
Czas realizacji: listopad 2018 - kwiecień 2019
Tematyka formy: Przedstawienie uwarunkowań pozytywnych i negatywnych wpływających na rozwój mowy u dzieci od okresu noworodkowego do przedszkolnego. Uświadomienie rodzicom ich roli w procesie kształtowania się kompetencji komunikacyjnych dziecka. Udzielenie informacji o możliwościach terapii logopedycznej.
Warunki realizacji: sala, komputer, ekran.
Tytuł formy: Rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym.
Odbiorca formy: rodzice dzieci w wieku przedszkolnym
Imię i nazwisko realizatora: Alicja Monarszyńska
Czas realizacji: listopad 2018 - kwiecień 2019
Tematyka formy: Przedstawienie jak przebiega prawidłowy rozwój mowy dziecka, omówienie zagadnienia opóźnienia rozwoju mowy, zaburzeń artykulacyjnych. Udzielenie informacji o możliwościach terapii logopedycznej.
Warunki realizacji: sala, komputer, ekran.
Tytuł formy: Mutyzm-kolejna „wymyślona” choroba
Odbiorca formy: Rodzice/ nauczyciele
Imię i nazwisko realizatora: Klaudia Giese- Szczap
Czas realizacji: jednorazowe spotkanie; czas trwania do 1;5 godz.
Tematyka formy: Przybliżenie rodzicom// nauczycielom tematyki mutyzmu. Pokazanie, iż nie jest to wymyślona „choroba”, by chronić dzieci
Warunki realizacji:Realizacja na terenie placówki- zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami
Tytuł formy: „Niegrzeczny bachor”- czyli o tym, jak skutecznie „rozpuścić” swoje dziecko
Odbiorca formy: Rodzice
Imię i nazwisko realizatora: Klaudia Giese- Szczap
Czas realizacji: Jednorazowe spotkanie w elementami warsztatów; czas trwania do 1;5 godz.
Tematyka formy: Wskazanie na to, jakie zachowania dorosłych prowadzą do negatywnych zachowań dzieci, które są potem nazywane przez tych dorosłych „niegrzecznymi bachorami”
Warunki realizacji:Realizacja na terenie placówki- zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami
Tytuł formy: „Jesteś beksa i mazgaj-czyli o tym, jak wzbudzać i pogłębiać lęki rozwojowe dzieci”
Odbiorca formy:Rodzice
Imię i nazwisko realizatora:Klaudia Giese- Szczap
Czas realizacji:jednorazowe spotkanie; czas trwania do 1;5 godz.
Tematyka formy: (3 – 4 zdania opisu)
Warunki realizacji:Realizacja na terenie placówki- zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami
Tytuł formy „Uczenie przez zabawę”
Odbiorca formy: zajęcia dla rodziców dzieci przedszkolnych (6 letnich)
Imię i nazwisko realizatorów: Emilia Marinow
Forma: wykładowa
W pierwszych latach życia dziecka zabawa jest bardzo istotna w procesie rozwoju. Pomaga w kreatywności, jak i elastyczności myślenia. To dzięki grom i zabawom cały proces nauczania jest przyjemniejszy oraz ciekawszy. Uczenie się przez zabawę zawiera takie elementy jak działanie, poznawanie i przeżywanie. Dodatkowym plusem jest to, że gry i zabawy kojarzą się dziecku z rozrywką, jak i przyjemnym spędzaniem czasu. To zabawa jest podstawową formą działalności dziecka. Celem spotkania jest ukazanie różnych sposobów zabaw, ćwiczeń, które wspierają rozwój funkcji percepcyjno-motorycznych oraz koncentrację uwagi odpowiedzialnych za powodzenie szkolne dziecka.
Warunki realizacji: 1 spotkanie 60-minutowe na terenie przedszkola